Apstiprinātie desmit projekta sējumi ir būtiskākā projektēšanas sastāvdaļa abilstoši AAE prasībām, uz kuru bāzes tiks izstrādātas atlikušās septiņas Final Design sējumu pakas ar pilnu specifikācijas kopumu. “Projektēšanas ziņā sunim esam pārkāpuši un palikusi aste. Šobrīd atbilstoši plānam, jāizstrādā un jāsaskaņo AAE Final Design, lai jau šogad saņemtu būvatlauju un varētu sākt organizēt Latvijas paviljona būvniecības procesu” saka LTRK valdes priekšsēdētājs un Expo 2020 Latvija komisārs Jānis Endziņš.
Concept Design desmit sagatavotie sējumi ietver informāciju, kas raksturo Latvijas paviljona tehnisko pusi, izstādes daļu, aprakstot plānoto apmeklētāju kustību, skaitu, uzturēšanās ilgumu, kā arī papildu idejas un teritorijas plānojumu. Dokumentos iekļauti arī paviljona un servisa ēku arhitektūras, mazumtirdzniecības, drošības un telekomunikāciju plāni, dažādi paviljona tehniskie griezumi, augstumu atzīmes, būvkonstrukciju grafiskie un tehnoloģiskie risinājumi, kā arī ilgstpējības nodrošināšanas paketi, norādot ekoloģisko, atkritumu, pielietojamo materiālu vadību un raksturojumu.
“Šis bija ļoti sarežģīts process, tāpēc esmu patiesi lepns un visi komplimenti komandai, kura spēja to veiksmīgi realizēt Expo 2020 Dubaijā organizatoru noteiktajos termiņos un kvalitātē,” piebilst J.Endziņš.
Latvija Expo 2020 Dubaijā piedalīsies ar paviljonu “Ēters” ko izstrādāja arhitekti Kārlis Bērziņš, Niklāvs Paegle un Dagnija Smilga (Riga Architecture Institute), ko Apvienoto Arābu Emirātu prasībām adaptējis Dubaijas vietējais uzņēmums “Werner Wanders Falasi Consulting Architects”.
Expo 2020 Dubaijā būs līdz šim lielākais un iespaidīgākais Expo, piedaloties vismaz 190 valstīm. Latvijas mērķis piedaloties Expo 2020 Dubaijā ir palielināt eksportu, piesaistīt investīcijas kā arī veicināt pozitīvu Latvijas atpazīstamību kopumā.
Expo 2020 Dubaijā paredzēts kā ievērojams notikums ne tikai Apvienotajos Arābu Emirātos, bet visā Tuvo Austrumu, Āfrikas un Āzijas reģionos, aptverot 3,2 miljardus iedzīvotāju, tādējādi ieinteresējot visas pasaules iedzīvotājus, jo organizatori plāno, ka pusgada garumā Expo 2020 apmeklēs vismaz 17 miljoni cilvēku, no kuriem 70% paredzams, ka būs ārvalstnieki. Tieši tādēļ šī ir veiksmīga platforma, lai veidotu sadarbību Latvijas uzņēmējiem dažādu pasākumu ietvaros, stāstot par saviem produktiem un pakalpojumiem pasaules mērogā.