Departaments aicina neizpaust svešiniekiem ne savas dzīvesvietas adresi, ne personas datus. Ja nepazīstams cilvēks klātienē vai telefoniski piedāvā kaut ko iegādāties, to nevajadzētu darīt. Labāk pārrunāt radušos situāciju ar saviem tuviniekiem pirms kaut kādu darbību veikšanas. Nevajag ielaist savā dzīvoklī nepiederošas personas, nekādā gadījumā nedrīkst veikt skaidras naudas darījumus un pārskaitījumus svešiniekiem.
Piemēram, vienā no gadījumiem sirmgalve tika apvārdota un savā dzīvesvietā samaksāja konkrētu naudas summu par pakalpojumu, kas Latvijā nemaz netiek nodrošināts.
Papildus Labklājības departaments atgādina, ka Rīgas Sociālā dienesta sociālais darbinieks, apmeklējot klientu dzīvesvietā, vienmēr nosauc savu vārdu, uzvārdu un uzrāda savu darba apliecību. Darba apliecībā ir minēts iestādes nosaukums, ir sociālā darbinieka fotogrāfija, personas kods. Uz apliecības ir Rīgas Sociālā dienesta vadītāja paraksts un iestādes zīmogs. Ja cilvēks apgalvo, ka ir sociālais darbinieks, bet nevar uzrādīt darba apliecību, nav pazīstams un par savu vizīti nav informējis, Labklājības departaments iesaka viņam neuzticēties un neielaist savā dzīvoklī.
Nekādā gadījumā svešiniekam nav jāizrāda savas dzīvoklis, nav jāuzrāda savi naudas uzkrājumi, kā arī nav jādod līdzi savi personu apliecinošie dokumenti, jo, tikai vēršoties Rīgas Sociālajā dienestā, ir lūgts tos uzrādīt. Ja šī apliecība šķiet aizdomīga, vajag sazināties ar savu sociālā dienesta nodaļu un pārbaudīt tās derīgumu, vai arī zvanīt uz Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055.
Lai saņemtu sociālo palīdzību vai sociālos pakalpojumus, rīdziniekiem jāvēršas Rīgas Sociālā dienesta nodaļu teritoriālajos centros pie sociālā darba speciālista. Piezvanot pa bezmaksas informatīvo tālruni 80005055, var noskaidrot savu sociālo darbinieku un pieņemšanas laikus, informāciju var iegūt arī Labklājības departamenta mājas lapā: www.ld.riga.lv sadaļā Rīgas Sociālais dienests.
Kad klients ir ticies un iepazinies ar savu sociālo darbinieku un ir izklāstījis savas sociālās problēmas, tikai pēc tam sociālais darbinieks apmeklēs viņu mājās, bet pirms tam viņš vienmēr iepriekš sazināsies ar klientu un vienosies par apmeklējuma laiku. Tikai īpašos gadījumos sociālais darbinieks var doties pie klienta bez iepriekšēja brīdinājuma, pamatojoties uz policijas, bāriņtiesas vai ģimenes ārsta sniegto informāciju, lai noskaidrotu, vai sniegtā informācija ir patiesa, un lai sniegtu nepieciešamo sociālo palīdzību.
Departaments aicina ikvienu pabrīdināt par krāpniekiem savus tuviniekus, īpaši sirmgalvjus. Nepieciešams runāt ar saviem vecākiem, vecvecākiem, lai viņi nenonāktu šādās situācijās, jo tas viņiem rada lielu stresu un pārdzīvojumus. Ja gadījumā kāds ir kļuvis par krāpniecības upuri, jāvēršas Valsts policijā.