DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Labklājība

Sociālās uzņēmējdarbības nedēļa apliecina nozares izaugsmi, radošumu un sadarbības spēku

Noslēgusies Labklājības ministrijas organizētā Sociālās uzņēmējdarbības nedēļa, kuras centrālais notikums bija konference “Sociālā uzņēmējdarbība Latvijā – izaugsme, radošums, sadarbība”, kas klātienē pulcēja teju 100 dalībnieku. Tajā piedalījās sociālie uzņēmēji, politikas veidotāji, pašvaldību un nevalstisko organizāciju pārstāvji, lai kopīgi pārrunātu aktuālos nozares attīstības jautājumus, sadarbības iespējas un radošas pieejas sabiedrības vajadzību risināšanā.

Konferencē kopā ar ekspertiem tika diskutēts par sociālās uzņēmējdarbības ietekmi uz sabiedrību, valsts un pašvaldību atbalsta mehānismiem, kā arī par inovācijām un uzņēmēju radošo potenciālu ilgtspējīgu risinājumu radīšanā. Pasākums apliecināja, ka sociālā uzņēmējdarbība Latvijā ir dinamiska, sabiedrībai nozīmīga un balstīta uz sadarbību.

“Sociālā uzņēmējdarbība vairs nav nišas joma – tā kļūst par nākotnes ekonomikas modeli, kas palīdz risināt sociālās problēmas, veicināt nodarbinātību un stiprināt sabiedrības saliedētību,” norāda labklājības ministrs Reinis Uzulnieks. “Šogad Latvijā darbojas jau 277 sociālie uzņēmēji, un to skaits turpina pieaugt. Tomēr sociālās ietekmes radīšanā iesaistās daudz plašāks loks – biedrības, nodibinājumi, pašvaldības un aktīvie iedzīvotāji. Kopā mēs veidojam sociālās ekonomikas ekosistēmu, kuras pamatā ir radošums, apņēmība un, galvenais, sirds degsme.”

Konferencē tika prezentēts arī analītisks pārskats – sociālo uzņēmumu portretējums, kas ilustrē, ka sociālā uzņēmējdarbība Latvijā kļūst arvien radošāka, inovatīvāka un spēj piedāvāt reālus risinājumus sabiedrības izaicinājumiem. Tas ir aicinājums saskatīt, ka sociālie uzņēmumi nav tikai par palīdzību – tie ir par attīstību, drosmīgām idejām un pozitīvu ietekmi mūsu nākotnei.

Nedēļas laikā tuvāk iepazinām vairākus Latvijas sociālos uzņēmumus, kuru darbība spilgti ilustrē, kā radošums un uzņēmība var kļūt par spēcīgu instrumentu sabiedrības labklājības veidošanā. Pieredzes stāstos dalījās “Dekolserviss”, “EVO Group”, “Vilbers”, “Veizāna deju skola”, “Zvaigznāja komanda”, “BenefitPro”, “Sajūtu Māja”, “CareLat”, “Dabas Saldumu Maģija”, “4 vēji”, “Kukaramba”, “Health Tactics” un “Mobilizing”. Katrs no šiem uzņēmumiem ar savu unikālo pieeju apliecināja, ka sociālā uzņēmējdarbība Latvijā ir daudzveidīga, radoša un sabiedrībai nozīmīga. Viņu stāsti iedvesmo un parāda, kā ar inovācijām, empātiju un mērķtiecīgu darbu iespējams radīt pozitīvas pārmaiņas dažādās jomās – no izglītības un veselības aprūpes līdz kultūrai un iekļaujošai nodarbinātībai.

Sociālās uzņēmējdarbības nedēļas ietvaros norisinājās arī praktiskas meistarklases un pasākums jauniešiem. Meistarklases sniedza iespēju apgūt digitālā mārketinga pamatus, kā arī pilnveidot uzstāšanās un pārliecināšanas prasmes. Savukārt jauniešu pasākumā tika meklētas atbildes uz jautājumu – kā pārvērst biznesa ideju par sociāli nozīmīgu iniciatīvu.

Kopumā Sociālās uzņēmējdarbības nedēļas pasākumos – konferencē, praktiskajās meistarklasēs un jauniešu aktivitātē – piedalījās aptuveni 170 dalībnieku no visas Latvijas. Nedēļas mērķis bija stiprināt izpratni par sociālās uzņēmējdarbības nozīmi un attīstības iespējām, vienlaikus veicinot dialogu starp uzņēmējiem, valsts pārvaldi un sabiedrību kopumā.

Sociālās uzņēmējdarbības nedēļas pasākumi tiek rīkoti ar Eiropas Sociālā fonda Plus projekta “Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai” finansiālo atbalstu.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI