Komunikāciju speciālistiem vāja izpratne par mediju aģentūru darba specifiku
Mediju aģentūra Media House un vortāls 7guru veikusi kompāniju mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistu aptauju, lai noskaidrotu, komunikāciju jomā strādājošo izpratni par mediju aģentūru darba specifiku. Apkopojot aptaujas rezultātus, secināts, ka neskatoties uz to, ka 60% Latvijas sabiedrisko attiecību un mārketinga speciālistu ik pa laikam sadarbojas ar dažādām mediju aģentūrām, Latvijas komunikāciju speciālistiem joprojām nav izpratnes par galvenajiem mediju aģentūru darbības principiem.
Tikai 37% aptaujāto ir informēti, ka mediju aģentūras izstrādā un realizē reklāmas kampaņas
Aptaujā noskaidrots, ka neskatoties uz faktu, ka 60% aptaujāto mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistu ik pa laikam sadarbojas ar mediju aģentūrām, tai pat laikā lielai daļai aptaujāto īsti nav skaidrs, ar ko mediju aģentūras nodarbojas. Piemēram, 68% speciālistu uzskata, ka mediju aģentūra tikai plāno reklāmas izvietošanu medijos; 40% respondentu atzīst, ka mediju aģentūra ir starpnieks starp mediju un reklāmas devēju; tikpat liels respondentu skaits uzskata, ka mediju aģentūras ir tikai tāpēc, lai tajās varētu iegādāties lētākus reklāmas laukumus.
Tikai 37% respondentu ir informēti par to, ka mediju aģentūras ne vien plāno, bet arī izstrādā un realizē reklāmas kampaņas. 5% komunikācijas nozares speciālistu atzina, ka mediju aģentūru galvenos darbības principus neizprot.
Mediju aģentūras Media House valdes loceklis Juris Liepiņš: „Aptaujas rezultāti uzskatāmi parāda, ka joprojām nav skaidri definēta izpratne, ko piedāvā un tātad arī ko var prasīt no mediju aģentūrām. Uzskatu, ka tieši mēs, mediju aģentūru pārstāvji, esam vainīgi šai situācijā, jo līdz šim ir nepietiekami skaidrota mediju aģentūru darba specifika.
Diemžēl vēl joprojām valda stereotips, ka galvenais mediju aģentūru uzdevums ir apjoma atlaižu piešķiršana reklāmu izvietošanā. Taču mediju aģentūras, izmantojot savu pieredzi, zināšanas un daudzos tikai to rīcībā esošos pētījumus, spēj visprecīzāk piedāvāt klientam, kā sasniegt nepieciešamo mērķauditoriju. Neveiksmīgs mediju plānojums var nolemt neveiksmei pat visradošāko kampaņas ideju.”
Latvijā nepietiekama sadarbība aģentūru vidū
Pēdējā laika reklāmas tirgus tendence liecina, ka tieši mediju aģentūras nereti uzņemas vadošās aģentūras funkcijas aģentūru un reklāmas devēja sadarbībā. Tas skaidrojams ar to, ka mediju aģentūru rīcībā ir unikāli pētījumi un informācija par reklāmas tirgu. Rezultātā tieši mediju aģentūras visveiksmīgāk spēj ne tikai plānot reklāmas kampaņas, bet arī, nosacīti uzņemoties ģenerāluzņēmēja funkcijas radošo, PR un mediju aģentūras sadarbībā, uzraudzīt reklāmas kampaņas realizāciju un sadarbības koordināciju.
Juris Liepiņš: „Manuprāt Latvijā aģentūras nepietiekami sadarbojas. Tas ir tikai normāli, ja kampaņas ietvaros roku rokā strādātu mediju, PR un reklāmas aģentūras. Līdz ar to garantējot daudz augstāku kampaņas kvalitāti. Šī brīža situācija ir tāda, ka katrs vēlas būt „galvenais”, vairāk koncentrējoties uz sava svarīguma apzināšanos nevis kvalitatīva produkta radīšanu.”
J. Liepiņš uzskata, ka, lai situāciju mainītu, nozarēm (reklāmas, mediju un PR) vairāk jādomā par konkrētās nozares reputāciju, paralēli informējot sabiedrību par sava darba specifiku, novitātēm un iespējām.
Informāciju sagatavoja
Egita Arbidāne
T: 7358926
7guru.lv