SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
28. oktobrī, 2021
RUBRIKA: Infografika
TĒMA: Ceļu satiksme
6
6

Pandēmijas pirmajā gadā bojāgājušo skaits uz valsts autoceļiem ir palielinājies

Salīdzinot ar 2019. gadu, pērn bojāgājušo skaits uz valsts autoceļiem pieaudzis no 89 līdz 96, savukārt bojāgājušo, mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku skaits palielinājies no 24 līdz 43. Pārgalvīgu manevru apdzīšanas veikšana uz ceļa joprojām ir viens no galvenajiem smago ceļu satiksmes negadījumu iemesliem un biežākais cēlonis nāvei uz ceļa – 2020. gadā 26 sadursmēs bojā gājuši 29 cilvēki.

Apdzīšana ir viens no bīstamākajiem manevriem, kuru veicot, pastāv liels frontālās sadursmes risks. Omnicom media group veiktā Snapshots aptauja par automašīnu vadīšanas paradumiem un ceļu satiksmes drošību liecina – 42% autovadītāju atzīst, ka pēdējo 12 mēnešu laikā ir veikuši riskantus apdzīšanas manevrus uz ceļa.

Kā norāda Drošas Braukšanas skolas vadītājs, autosportists Jānis Vanks, lēmums par apdzīšanu ir ārkārtīgi sarežģīts: “Viennozīmīgi nedrīkst apdzīt līkumos. Ja mēs neredzam ceļu krietnu gabalu uz priekšu, veikt apdzīšanu nedrīkst. Tāpat nedrīkst apdzīt krustojumos, jāpārliecinās, ka uz ceļa neviens neizgriezīsies no kāda blakusceļa. Bieži novērota kļūda – autovadītājs pārāk tuvu piebrauc tam auto, kuru grasās apdzīt, īpaši, ja tas ir autobuss vai kravas auto, un tāpēc neredz, kas atrodas priekšā.” Lai aicinātu autovadītājus veikt tikai drošus apdzīšanas manevrus, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) turpina pērn iesākto satiksmes drošības kampaņu “Neredzi ceļu? Neapdzen!”.

Ar katru gadu arvien vairāk iedzīvotāju par savu ikdienas pārvietošanās līdzekli izvēlas velosipēdu, kas diemžēl arī veicina ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kuros iesaistīti šie mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki. Biežākie iemesli šādiem negadījumiem – paša vai citu satiksmes dalībnieku neuzmanība. 2020. gadā ceļu satiksmes negadījumos tika ievainots 621 velobraucējs, kas ir par 10% vairāk, nekā 2019. gadā. Savukārt bojāgājušo skaits palielinājies uz pusi – 15 negadījumi bijuši letāli. Statistika arī liecina, ka smagie ceļu satiksmes negadījumi ar uzbraukšanu gājējiem visbiežāk notika diennakts tumšajā laikā, savukārt uzbraukšana velosipēdistiem, motoskūteristiem – diennakts gaišajā laikā. Uzrunājot gan velosipēdistus, gan autobraucējus, ceļu satiksmes drošības veicināšanas nolūkos CSDD īstenojusi sociālo kampaņu “Brauc ar galvu”.

Eiropas Savienībā 2020. gadā vidēji no miljona iedzīvotāju bojā gāja 42 iedzīvotāji. Braukt pa Latvijas ceļiem ir daudz bīstamāk kā citviet Eiropā, jo 2020. gadā pēc ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita Latvija ir ierindojusies otrajā vietā Eiropas Savienībā aiz Rumānijas – 74 nāves uz miljonu iedzīvotāju. Drošākie ceļi joprojām ir Zviedrijā – 18 nāves gadījumi uz miljonu iedzīvotāju.

Labs saturs
6
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU