SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
21. septembrī, 2017
Lasīšanai: 5 minūtes
2
2

Pasažieru tiesības atcelta lidmašīnas reisa gadījumā

Ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz 2 nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet patērētājs nav tiesīgs saņemt kompensāciju.

FOTO: Freepik

Pirmdien, 18. septembrī, preses konferencē Dublinā aviokompānija Ryanair paziņoja, ka kompānijas kļūdainas lidojumu plānošanas dēļ turpmāko sešu nedēļu laikā katru dienu tiks atcelti aptuveni 50 reisi, kas ir 2% no visu Ryanair reisu kopskaita. Aviokompānijas mājaslapā šobrīd pieejama informācija par atceltajiem avio reisiem līdz 28. oktobrim. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Eiropas patērētāju informēšanas centrs ir saņēmis vairāku satrauktu aviopasažieru zvanus saistībā ar reisu atcelšanu un aviopasažieru tiesībām šādā situācijā.
īsumā
  • Aviopārvadātājam ir pienākums katram pasažierim, kura lidojums ir ticis atcelts, izsniegt rakstveida informāciju par pasažieru tiesībām.
  • Ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz 2 nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt  atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet patērētājs nav tiesīgs saņemt kompensāciju.
  • Ja pasažieris informēts mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, pasažieris var saņemt kompensāciju atkarībā no alternatīvā lidojuma izlidošanas un ierašanās galamērķī laika.

Aviokompānijas organizētajā preses konferencē vēstīts, ka atcelti ir lidojumi, kuri tiek veikti visbiežāk, tādēļ vieglāk pieejami lidojumu pārreģistrācijai. Aviokompānijas paziņojumā presei ir teikts, ka 75% līdz 80% pasažieru tiks pārvirzīti uz citiem lidojumiem vienas dienas ietvaros. Tajā pašā laikā aviokompānija uzsver, ka pasažieriem tiks piedāvāts pārreģistrēties tikai uz pašas aviokompānijas reisiem. Tāpat ir norādīts, ka Ryanair nesegs lidojumu atcelšanas dēļ izrietošos zaudējumus patērētājiem, kas varētu rasties, piemēram, atceļot jau veiktās auto nomas vai viesnīcu pakalpojumu rezervācijas.

Eiropas Parlaments un Eiropas Savienības Padome 2004. gada 11. februārī ir izdevusi Regulu, ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem saistībā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.

1.      Regula nosaka, ka aviopārvadātājam ir pienākums katram pasažierim, kura lidojums ir ticis atcelts, izsniegt rakstveida informāciju par pasažieru tiesībām!

  • Ja aviopārvadātājs atceļ reisu, pirmkārt, jāļauj pasažierim izvēlēties vai septiņu dienu laikā saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu.
  • Otrkārt, ja pasažieris ir piekritis maršruta maiņai, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bezmaksas ēdināšana un atspirdzinājumi, kā arī bezmaksas komunikācijas iespējas samērīgā attiecībā pret jaunā lidojuma gaidīšanas laiku. Ja jaunā lidojuma izlidošanas laiks ir vismaz dienu pēc atceltā lidojuma izlidošanas laika un ja pasažierim kādā vietā ir jāuzturas papildus viena vai vairākas naktis vai ja kādā vietā ir jāuzturas ilgāk, nekā pasažieris bija plānojis, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bezmaksas izmitināšana viesnīcā un transports no lidostas uz izmitināšanas vietu.

2.      Tiesības saņemt kompensāciju:

  • ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz 2 nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet patērētājs nav tiesīgs saņemt kompensāciju.
  • Ja aviopārvadātājs informējis par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, patērētājam ir tiesības saņemt kompensāciju atkarībā no alternatīvā lidojuma izlidošanas un ierašanās galamērķī laika (lūdzam skat. tabulu). 

 

Pasažierim kompensācija nepienākas

 

 

Pasažieris informēts par reisa atcelšanu

Alternatīvā transporta izlidošana

Alternatīvā transporta ierašanās galamērķī

7 līdz 14 dienas iepriekš

Līdz 2 stundām agrāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā

Līdz 4 stundām vēlāk, nekā bija plānots  sākotnējā maršrutā

Līdz 7 dienām iepriekš

Līdz 1 stundai vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā

Līdz 2 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā

3.      Svarīgi papildu informācijas avoti skartajiem aviopasažieriem:

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU