Aviokompānijas organizētajā preses konferencē vēstīts, ka atcelti ir lidojumi, kuri tiek veikti visbiežāk, tādēļ vieglāk pieejami lidojumu pārreģistrācijai. Aviokompānijas paziņojumā presei ir teikts, ka 75% līdz 80% pasažieru tiks pārvirzīti uz citiem lidojumiem vienas dienas ietvaros. Tajā pašā laikā aviokompānija uzsver, ka pasažieriem tiks piedāvāts pārreģistrēties tikai uz pašas aviokompānijas reisiem. Tāpat ir norādīts, ka Ryanair nesegs lidojumu atcelšanas dēļ izrietošos zaudējumus patērētājiem, kas varētu rasties, piemēram, atceļot jau veiktās auto nomas vai viesnīcu pakalpojumu rezervācijas.
Eiropas Parlaments un Eiropas Savienības Padome 2004. gada 11. februārī ir izdevusi Regulu, ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem saistībā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.
1. Regula nosaka, ka aviopārvadātājam ir pienākums katram pasažierim, kura lidojums ir ticis atcelts, izsniegt rakstveida informāciju par pasažieru tiesībām!
- Ja aviopārvadātājs atceļ reisu, pirmkārt, jāļauj pasažierim izvēlēties vai septiņu dienu laikā saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu.
- Otrkārt, ja pasažieris ir piekritis maršruta maiņai, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bezmaksas ēdināšana un atspirdzinājumi, kā arī bezmaksas komunikācijas iespējas samērīgā attiecībā pret jaunā lidojuma gaidīšanas laiku. Ja jaunā lidojuma izlidošanas laiks ir vismaz dienu pēc atceltā lidojuma izlidošanas laika un ja pasažierim kādā vietā ir jāuzturas papildus viena vai vairākas naktis vai ja kādā vietā ir jāuzturas ilgāk, nekā pasažieris bija plānojis, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bezmaksas izmitināšana viesnīcā un transports no lidostas uz izmitināšanas vietu.
2. Tiesības saņemt kompensāciju:
- ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz 2 nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet patērētājs nav tiesīgs saņemt kompensāciju.
- Ja aviopārvadātājs informējis par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, patērētājam ir tiesības saņemt kompensāciju atkarībā no alternatīvā lidojuma izlidošanas un ierašanās galamērķī laika (lūdzam skat. tabulu).
|
Pasažierim kompensācija nepienākas
|
|
Pasažieris informēts par reisa atcelšanu |
Alternatīvā transporta izlidošana |
Alternatīvā transporta ierašanās galamērķī |
7 līdz 14 dienas iepriekš |
Līdz 2 stundām agrāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
Līdz 4 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
Līdz 7 dienām iepriekš |
Līdz 1 stundai vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
Līdz 2 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
3. Svarīgi papildu informācijas avoti skartajiem aviopasažieriem:
- Sīkāka informācija par aviopasažieru tiesībām gadījumos, kad atcelts lidojums, pieejama PTAC un ECC Latvia mājaslapā.
- Lai patērētājiem būtu ērtāk un ātrāk vērsties gan pie pārvadātāja, gan nepieciešamības gadījumā uzraugošajā iestādē, ir pieejama Vienotā pasažieru sūdzības veidlapa, kura aizpildāma un nosūtāma patērētājam ērtākā veidā.
- Aviopasažieru uzraudzības iestādes ES.