Labdien. Dzīvoju daudzdzīvokļu ēkā, lietuviete, 5stāvi. Vēlos zināt, kam vajag nodrošināt ar ugunsdzēsības aparātiem koplietošanas telpas? Uz kāda likuma pamata tas ir noteikts? Vai tas ir kādam obligāti? Ēka nav pārņemta.
Tas ir dzīvojamās mājas pārvaldnieka pienākums. Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 6.pantā „Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbības” cita starpā noteikts, ka pārvaldīšanas darbībās ietilpst dzīvojamai mājai kā vides objektam izvirzīto prasību izpildes nodrošināšana.
Ugunsdrošības noteikumu sadaļā „2.3. Ēku, telpu un dzīvokļu īpašnieku, valdītāju, pārvaldnieku, kā arī īrnieku un nomnieku pienākumi” ir noteikts:
„18.1 Dzīvojamo ēku, to daļu un dzīvokļu īpašnieku, valdītāju, pārvaldnieku, kā arī īrnieku un nomnieku (konkrētajā gadījumā - tiešo lietotāju) pienākums ir ievērot ugunsdrošības prasības.
18.2 Daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas īpašnieks (valdītājs) ir atbildīgs par ugunsdrošību koplietošanas telpās.
18.3 Daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas pārvaldniekam (apsaimniekotājam) ir šādi pienākumi:
18.3 1. nodrošināt un kontrolēt ugunsdrošības prasību ievērošanu ēkas koplietošanas daļās;
18.3 2. nodrošināt ugunsdrošības inženiertehnisko sistēmu un aprīkojuma ekspluatāciju atbilstoši ražotāja tehnisko noteikumu un ugunsdrošību regulējošo normatīvo aktu prasībām;
18.3 3. izstrādāt ugunsdrošības instrukciju saskaņā ar šo noteikumu 10.punktu un izsniegt dzīvokļu īpašniekiem, valdītājiem, pārvaldniekiem, īrniekiem vai nomniekiem (konkrētajā gadījumā - tiešajiem lietotājiem).”
Taču katrā gadījumā mājas apsaimniekošana norisinās daudz racionālāk un pārskatāmāk, ja dzīvokļu īpašnieki (kas faktiski ir mājas īpašnieks) savu īpašumu ir pārņēmuši valdījumā, noslēguši konkrētu līgumu ar pārvaldnieku par mājas apsaimniekošanas darbībām un kontrolē to izpildi.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!