Labdien! Skolā ir papildnodarbības “X” priekšmetā. Tās notiek pēc stundām un, protams, nav obligātas. Vai pedagogs ir tiesīgs šajās nodarbībās īstenot formatīvo vērtēšanu vidusskolēnam? Paldies!
Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas pamatprincipi un iegūtās izglītības vērtēšanas kārtība vispārējās vidējās izglītības pakāpē noteikta Ministru kabineta noteikumu Nr. 416 “Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem” IV sadaļā.
Minētie noteikumi neierobežo mācību sasniegumu vērtēšanu tikai ar stundu sarakstā ietvertajiem mācību priekšmetiem, līdz ar to nav liegts izmantot formatīvo vērtēšanu arī mācību papildnodarbībās, kuras, tāpat kā nodarbības mācību priekšmetos, ir mācību procesa sastāvdaļa.
Formatīvā vērtēšana ir nepārtraukta ikdienas mācību procesa sastāvdaļa un nodrošina skolēnam un pedagogam atgriezenisko saiti par skolēna tā brīža sniegumu attiecībā pret plānotajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Formatīvo vērtēšanu īsteno pedagogs, lai noteiktu skolēna mācīšanās vajadzības un sniegtu papildu atbalstu skolēnam, plānotu un uzlabotu mācīšanu; skolēns – lai uzlabotu mācīšanos, patstāvīgi vērtētu savu un cita sniegumu. Jāņem vērā, ka formatīvie vērtējumi neietekmē skolēna snieguma summatīvos vērtējumus.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!