E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 32886
Lasīšanai: 3 minūtes

Speciālā pedagoga darbs vispārējās izglītības iestādē

J
jautā:
06. jūnijā, 2024
inta

Labdien! Strādāju par speciālās izglītības pedagogu vispārējā izglītības iestādē 1.4. klasēs. Vai speciālais pedagogs no 2024. gada 1. septembra drīkst strādāt tikai ar skolēniem, kuriem ir PMK piešķirts kods? Vai speciālais pedagogs no 2024. gada 1. septembra drīkst strādāt ar skolēniem, kuriem nav piešķirts kods, bet tikai psihologa atzinumā ieteiktas nodarbības pie speciālā pedagoga? Kāda stundu likme tiks piemērota no 2024. gada 1. septembra? Lūdzu skaidrojumu! 

A
atbild:
26. jūnijā, 2024
Sarmis Mikuda
LV portāls

Ministru kabineta noteikumu Nr. 556 “Prasības vispārējās izglītības iestādēm, lai to īstenotajās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām” 4. punktā noteikts, ka izglītojamiem, kuriem nav pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinuma, bet kuriem konstatētas attīstības vai mācīšanās grūtības, izglītības iestādes atbalsta speciālisti (izglītības vai klīniskais psihologs, logopēds, skolotājs logopēds vai speciālais pedagogs), pamatojoties izglītojamā vecāku iesniegumu, veic attiecīgi pedagoģisko vai psiholoģisko novērtējumu un sniedz atzinumu. Atzinumā norāda ieteicamos atbalsta pasākumus vai citus izglītojamam piemērotus pasākumus.  

Savukārt minēto noteikumu 5. punktā noteikts, ka izglītības iestādes pedagogi saskaņā ar pedagoģiski medicīniskās komisijas vai izglītības vai klīniskā psihologa, logopēda, skolotāja logopēda vai speciālā pedagoga ieteikumiem un atbilstoši izglītojamā speciālajām vajadzībām, sadarbojoties ar izglītojamā likumiskajiem pārstāvjiem, izstrādā individuālu izglītības programmas apguves plānu.  

Speciālais pedagogs darbojas šādā atbalsta komandā un kopīgi ar psihologu, sociālo pedagogu, logopēdu, medicīnas darbinieku u. c. izglītības iestādes atbalsta personālu analizē skolēna problēmas, lai noteiktu atbilstošas mācību metodes un paņēmienus to risināšanai, kā arī sadarbojas ar citiem pedagogiem, klases audzinātāju. 

Speciālā pedagoga amata apraksta 6.3. punktā noteikts, ka speciālais pedagogs sniedz atbalstu mācību procesā izglītojamiem, kuriem ir konstatētas/diagnosticētas mācību grūtības vai speciālās vajadzības, veicot atbalsta un attīstošas (korekcijas) darbības.  

No iepriekšminētā izriet, ka speciālās izglītības pedagogs vispārējās izglītības iestādē veic darbu ne tikai ar tiem izglītojamiem, kuriem Pedagoģiski medicīniskā komisija piešķīrusi kodu, bet arī piedalās atbalsta pasākumu izstrādē izglītojamiem, kuriem konstatētas mācību grūtības un speciālas vajadzības, un piedalās to īstenošanā.  

Spēkā esošo Ministru kabineta noteikumu Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” 3. pielikuma “Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme” 5. punktā noteikts, ka speciālā pedagoga nedēļas darba slodze ir 30 astronomiskās stundas. No tām ne vairāk kā 70% paredzēti mācību stundu/nodarbību vadīšanai, taču izglītības iestādes vadītājs un pedagogs var vienoties par citu darba slodzes sadalījumu.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas