Vai Veselības inspekcijai ir pienākums sniegt pacientam konsultācijas un informēt par viņa tiesībām? Vai Veselības inspekcijai ir tiesības atteikties to darīt? Ja ir, kur un kā šādā situācijā var iesniegt sūdzību?
Veselības inspekcijas (VI) Veselības aprūpes departamenta vecākā referente Inese Vēvere skaidro, ka VI kā veselības aprūpes jomu uzraugošā un kontrolējošā iestāde personai var sniegt informāciju par normatīvajos aktos (tai skaitā Pacientu tiesību likumā) noteikto saistībā ar pacienta tiesībām konkrētajā situācijā. VI var arī sniegt vispārīgu viedokli, kam ir konsultatīvs raksturs un kas nav saistošs tiesību normas piemērotājam, jo iestādes kompetencē neietilpst tiesību normu iztulkošana (oficiāla interpretācija).
Būtiski: VI nesniedz ārstniecības pakalpojumus, līdz ar to iestāde nav tiesīga sniegt viedokli par personas veselību un ieteikumus ārstniecības procesam. Ja personu neapmierina saņemtās ārstniecības kvalitāte, ar rakstveida iesniegumu var vērsties ārstniecības iestādē un/vai VI. Ja personas ieskatā iestādes faktiskā rīcība ir radījusi tiesību vai tiesisko interešu aizskārumu, persona var iesniegt pieteikumu tiesā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!