Labdien! Tika nopirkts telefons, kuram vēl ir garantija, bet veikals ir slēgts un uz ziņām netiek atbildēts. Ko darīt, kur vērsties šādā situācijā?
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. un 28. pantu atbildīgs par preci attiecībā pret patērētāju ir preces pārdevējs.
Ja faktiski veikals/veikali vairs nepastāv, sazināties pa tālruni nav iespējams, bet juridiskā persona (pārdevējs) juridiski pastāv, patērētājam jāvēršas pie pārdevēja rakstveidā ar pretenziju. Pretenziju var nosūtīt elektroniski e-pastā, bet, ja e-pasts nestrādā vai e-pasta nav, tad pa pastu uz juridisko adresi. Juridiskā adrese atrodama Uzņēmumu reģistra mājaslapā.
PTAC iesaka nosūtīt ierakstītu vēstuli, jo tad patērētājam būs pierādījumi, ka viņš ir vērsies pie pārdevēja rakstveidā, un varēs izsekot sūtījumu, vai tas ir saņemts vai arī adresāts to nav saņēmis. Patērētājam obligāti jāsaglabā gan nosūtītās pretenzijas kopija, gan pasta čeks par vēstules nosūtīšanu.
Ja juridiskā persona (pārdevējs) vairs nepastāv, ko var konstatēt Uzņēmumu reģistra mājaslapā, patērētājam vairs nav iespēju izteikt pretenziju pārdevējam.
Ja preces iegādes brīdī patērētājam tika izsniegta arī garantija, tad patērētājs var vērsties garantijas dokumentā norādītajā servisa centrā. Šajā gadījumā servisa centrs rīkosies garantijas dokumentā minētajā kārtībā, piemēram, veiks preces remontu.
Ja preces pārdevējs vairs nepastāv vai neveic saimniecisko darbību, patērētājs var vērsties arī pie preces ražotāja vai tā pārstāvja ar lūgumu rast risinājumu. Šādā gadījumā risinājums atkarīgs no ražotāja vai tā pārstāvja piedāvājuma un attiecīgā situācija nebūs pakļauta Patērētāju tiesību aizsardzības likumam.
Lai saņemtu palīdzību, patērētājs ir tiesīgs vērsties PTAC, tomēr jānorāda – gadījumā, ja juridiskā persona vairs nepastāv, arī PTAC nav iespējams veikt darbības, jo nav juridiskās personas, pret kuru vērsties.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!