E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 2591
Lasīšanai: 3 minūtes
1
29
1
29

Ja pacients vēlas iesniegt sūdzību par ģimenes ārstu

Publicēts pirms 10 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
10. jūlijā, 2013
žaneta intlere

Labdien! Lai arī ar novēlošanos, taču esmu nolēmusi iesniegt sūdzību par ģimenes ārsti, kuras ciniskās un bezatbildīgās attieksmes dēļ (regulāra alkohola lietošana darba laikā) nu esmu 2.grupas invalīde, proti, ārste šādā stāvoklī nebija spējīga adekvāti rīkoties, norīkojot pie speciālistiem, bet diagnozi un ārstēšanu nosakot pati. Tagad, kad no viņas šī paša iemesla dēļ prom devušies pārējie man zināmie pacienti, nolēmu lūgt padomu - kādā instancē man jāvēršas ar sūdzību, lai saņemtu atbildi no dr.Brundzules (Liepājā) un tādējādi kādu cilvēku pasargātu no līdzīgas pieredzes.

A
atbild:
11. jūlijā, 2013
Veselības inspekcija
Ieva Raboviča, Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste

Veselības inspekcija izvērtē pacientam sniegtās veselības aprūpes kvalitāti. Tādēļ šajā gadījumā pacients ir tiesīgs vērsties ar iesniegumu Veselības inspekcijā

Iesniedzot iesniegumu, īsi jāapraksta problēmas būtība, jānorāda vārds, uzvārds, dzīvesvietas adrese, personas kods, ģimenes ārsts un ārstēšanās laiks, vēlams norādīt arī savu tālruni.

Medicīnisko dokumentāciju ārstniecības iestādēm pieprasa Veselības inspekcija, bet, ja Jūsu rīcībā ir dokumentācija, kas varētu būt noderīga lietas izskatīšanā, piemēram, čeku kopijas, izraksti, aicinām to pievienot iesniegumam. Iesniegums jāapliecina ar personas parakstu. 

Iesniegumu Veselības inspekcijai var iesniegt personīgi vai nosūtīt pa pastu uz adresi: Klijānu ielā 7, Rīgā, LV-1012. Iedzīvotāju iesniegumus inspekcija izskata bez maksas

Vienlaicīgi informējam, ka atbilstoši Pacientu tiesību likuma 18.panta 3.daļai persona ir tiesīga iesniegt sūdzību Veselības inspekcijā normatīvajos aktos noteikto un nepieciešamo darbību veikšanai ne vēlāk kā divu gadu laikā no tiesību vai interešu aizskāruma dienas. 

Savukārt, kas attiecas uz ārsta ētisko rīcību un vēstulē minēto alkohola lietošanu darba laikā, paskaidrojam, ka šādos gadījumos pamats, lai vērstos Nacionālajā veselības dienestā un ārstu profesionālajā asociācijā sertifikāta atbilstības izvērtēšanai, ir policijas sastādīts protokols. 

Līdz ar to aicinām arī pacientus uz aktīvāku sadarbību ar tiesībsargājošām un uzraugošām institūcijām brīdī, kad tiek konstatēts, ka ārsts darba laikā atrodas alkohola reibuma stāvoklī.

Šādos gadījumos aicinām nekavējoties vērsties pie ārstniecības iestādes vadības vai tiesībsargājošās iestādēs (pašvaldības policijā), lai tā varētu konstatēt, vai ārstniecības persona konkrētā brīdī atrodas alkohola reibumā, veicot alkohola ietekmes ekspertīzi un par to attiecīgi sastādot protokolu, ko būtu iespējams iesniegt Ārstu biedrībai un Nacionālajam veselības dienestam. 

Ar iesniegumu pacientiem iespējams vērsties Latvijas Ārstu biedrības Ētikas komisijā, kura ir tiesīga izvērtēt ārstu ētisko rīcību (Skolas ielā 3, Rīgā, LV–1010, tālrunis uzziņām  67220661, 67289540).

Labs saturs
29
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 42 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas