E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 20905
Lasīšanai: 3 minūtes
1
1

Tikai ar distances līgumu pirktu preci var atdot 14 dienu laikā

J
jautā:
13. augustā, 2020
Aivars

Labdien! Ja cilvēks iegādājas jaunu automašīnu, vai šajā gadījumā viņš 14 dienu laikā var izmantot atteikuma tiesības? Saprotu, ka 14 dienās var arī nobraukt ļoti daudz utt., bet, piemēram, ir nobraukti tikai kādi 100 km vai pat mazāk. Paldies!

A
atbild:
16. septembrī, 2020
Linda Ņikona
LV portāls

Runājot par 14 dienu atteikuma tiesībām, svarīgi ir nošķirt, kur prece iegādāta – veikalā uz vietas vai internetā. Proti, Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta pirmā daļa paredz, ka patērētājs var noteiktā termiņā izmantot atteikuma tiesības un, nesniedzot nekādu pamatojumu, atkāpties no distances līguma un līguma, kas noslēgts ārpus pastāvīgās saimnieciskās vai profesionālās darbības vietas.

Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājaslapā sniegtajai informācijai atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā, nesniedzot nekādu pamatojumu, atkāpties no distances līguma (no distances līguma veidā pasūtītās preces vai pakalpojuma). Savukārt distances līgums ir vienošanās par preces iegādi vai pakalpojuma sniegšanu, kas noslēgta neklātienes apstākļos, izmantojot distances saziņas līdzekļus.

Patērētāju tiesību aizsardzības likums paredz iespēju, ka tikai ar distances līgumu pirktu preci var atdot 14 dienu laikā, proti:

  • ja tiek iegādāta prece – no dienas, kad patērētājs preci ieguvis valdījumā;
  • ja vienā pasūtījumā tiek pasūtītas vairākas preces, kuras piegādā atsevišķi, – no dienas, kad patērētāja valdījumā nonākusi pēdējā prece;
  • ja tiek piegādāta prece, kas sastāv no vairākām partijām vai daļām, – no dienas, kad patērētāja valdījumā nonākusi preces pēdējā partija vai daļa;
  • līgumiem par regulāru preču piegādi – no dienas, kad patērētājs ieguvis pirmo preci.

Savukārt, ja 14 dienas jau pagājušas vai prece pirkta parastā veikalā (t. i., uz vietas), to var atdot tikai tad, ja tā neatbilst līguma noteikumiem. Ja prece neatbilst līguma noteikumiem, tad patērētājam turklāt ir tiesības atdot gan lietotu preci, gan preci, kas pirkta izpārdošanā, u. tml.

Jēdziens “neatbilstoša līguma noteikumiem” nozīmē: precei nepiemīt īpašības vai izpildījums, ko pamatoti var gaidīt no preces vai kādu tai piedēvē preces marķējums. Precei jābūt derīgai mērķim, uz ko norāda tās apraksts un pārdevēja sniegtās rekomendācijas.

Komersants ir atbildīgs tikai par tādu neatbilstību, kas precei radusies tās nopirkšanas dienā. Vienlaikus, ja neatbilstība radusies sešu mēnešu laikā pēc preces nopirkšanas, uzskatāms, ka tā eksistēja jau pirkuma dienā. Turklāt šādos gadījumos tieši komersantam ir jāpierāda, ka prece ir bijusi atbilstoša līguma noteikumiem, nevis otrādi.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU