Kā veikt izmaiņas biedrības valdē un iecelt citu priekšsēdētāju, kurš mums nav sazvanāms un vairs nezinām, kur dzīvo, jo mainījis adresi?
Biedrību un nodibinājumu likuma 35. panta pirmās daļas 2. punktā ir noteikts, ka biedru sapulces kompetencē ietilpst valdes un revīzijas institūciju locekļu ievēlēšana un atsaukšana, ja statūtos šādas tiesības nav piešķirtas citai pārvaldes institūcijai. Tāpat Biedrību un nodibinājumu likuma 45. panta pirmajā prim daļā ir noteikts: ja valdes sastāvā ir vairāki locekļi, biedru sapulce no valdes locekļu vidus ievēlē valdes priekšsēdētāju. Statūtos var noteikt, ka valdes priekšsēdētāju ievēlē valde vai valdes darbību pārraugoša institūcija, ja tāda izveidota. Savukārt šī panta otrajā daļā ir noteikts, ka valdes locekli var atsaukt institūcija, kas šo valdes locekli ievēlējusi, vai biedru sapulce. No iepriekš minētajām tiesību normām izriet, ka valdes locekļu ievēlēšana vai atsaukšana ietilpst biedru sapulces kompetencē, ja vien statūtos nav noteikts citādi. Tas pats attiecas arī uz valdes priekšsēdētāju, proti, valdes priekšsēdētāju var atsaukt biedru kopsapulce vai statūtos noteiktā institūcija, kura ir atbildīga par valdes priekšsēdētāja ievēlēšanu. Tādējādi, lai veiktu izmaiņas valdes sastāvā un no amata atbrīvotu valdes priekšsēdētāju, tā vietā ieceļot citu valdes priekšsēdētāju, attiecīgajai institūcijai (biedru kopsapulcei vai statūtos noteiktajai institūcijai) ir jāpieņem lēmums par esošā valdes priekšsēdētāja atbrīvošanu no amata un tā vietā jāieceļ cits.
Tas, kādi dokumenti jāiesniedz, lai reģistrētu izmaiņas biedrības valdes sastāvā, redzams Uzņēmumu reģistra mājaslapā http://www.ur.gov.lv/biedribas.html (UR reģistri, Biedrību un nodibinājumu reģistrs, Grozījumi, Izmaiņas valdes sastāvā).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!