Salīdzinot ar 2024. gada oktobri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 20,7 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 15,0 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 14,7 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 2,4 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,2 %).
Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,5%.
CSP infografika
2025. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,8 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,5 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 6,1 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 5,5 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,6 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,4 %).
2025. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,0 %.
Mazumtirdzniecības indeksi (salīdzināmajās cenās)
| 2025. g. oktobris %, salīdzinot ar |
||
| 2025. g. septembri (sezonāli koriģēts) |
2024. g. oktobri (kalendāri koriģēts) |
|
| Pavisam mazumtirdzniecība | 101,2 | 104,8 |
| mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm | 99,9 | 100,1 |
| mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā | 102,2 | 108,4 |
| mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces | 105,5 | 120,7 |
| informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos | 106,5 | 114,7 |
| mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība | 102,2 | 115,0 |
| metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība | 102,3 | 107,6 |
| kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība | 99,9 | 108,6 |
| farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība | 100,9 | 110,5 |
| kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība | 98,7 | 99,2 |
| apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība | 106,1 | 106,9 |
| mazumtirdzniecība stendos un tirgos | 94,4 | 97,6 |
| mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos | 97,6 | 97,8 |
| autodegvielas mazumtirdzniecība | 100,8 | 103,7 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija par uzņēmumu darbību.
Metodoloģiskie skaidrojumi
Dati par mazumtirdzniecības apgrozījumu tiek apkopoti, veicot mazumtirdzniecības uzņēmumu izlases apsekojumu, kura datu avots no 2025. gada augusta galvenokārt ir Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtie PVN deklarāciju dati par kopējo darījumu vērtību. Neliela izlases iekļauto uzņēmumu daļa, par kuru saimniecisko darbību nav pieejami aprēķinu metodoloģijai piemēroti administratīvie dati, CSP iesniedz ikmēneša pārskatu par apgrozījumu.



