Visas diskusijā iesaistītās puses bija vienisprātis, ka starpība starp nozarei kritiski nepieciešamo un valdības gatavoto 2026. gada budžetu, kas ir 652 milj. eiro, neizbēgami pasliktinās iedzīvotāju veselības aprūpi. Tāpat tika uzsvērts, ka Eiropas Komisija šogad ir ieteikusi Latvijai nodrošināt būtisku papildu valsts finansējumu ne tikai aizsardzībai, bet arī veselības aprūpei, lai veicinātu konkurētspēju, ilgtspēju un sociālo taisnīgumu. Tas ļauj secināt, ka valdības nepiedodami ignorējošā attieksme pret valsts veselības aprūpes stiprināšanu ne tikai pasliktinās iedzīvotāju veselību, bet arī apdraudēs valsts dzīvotspēju.
Ne velti Veselības nozares stratēģiskās padomes sēdē š. g. 3. jūlijā tika vienprātīgi nolemts, ka Veselības ministrijas pamatfunkciju izpildei 2026. gadā ir nepieciešams būtisks papildu finansējums. Diskusijas laikā tika atgādināts arī tas, ka š. g. 11. aprīlī Veselības ministrija rīkoja starptautisku konferenci par riskiem, ko darba roku nepietiekamība veselības aprūpē rada valsts nākotnei. Diemžēl ne šogad, ne 2026. gadā valsts neplāno paaugstināt darba samaksu veselības aprūpes nozares darbiniekiem, kaut arī jau tagad tās konkurētspēja tautsaimniecībā ir atkritusi atpakaļ 2020. gada līmenī. Tas savukārt draud ar nozares profesionāļu straujāku aizplūšanu no valsts sektora situācijā, kas cilvēkresursu deficīta ziņā jau tā ir kritiska.
Sadarbības partneri vienojās, ka gan Latvijas Ārstu biedrība, gan Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienība, gan Latvijas Slimnīcu biedrība par konkrētu rīcību turpinās diskusiju savu organizāciju ietvaros. Savukārt LVSADA valde nolēma, ka uzaicinās Veselības ministriju uz sarunām par darba samaksas palielināšanu 2026. gadā, kā mērķi izvirzot pieaugumu par 15% visās profesionālās kvalifikācijas grupās. Izraugoties mērķi, tika ņemts vērā, ka Finanšu ministrijas prognoze par mēneša vidējās darba samaksas pieaugumu valstī divos gados (2025.–2026.) ir 13,5%.