DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
11. jūnijā, 2025
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Bauskas apvedceļa Informatīvajā dienā piedalījās vairāk nekā 60 potenciālo privāto partneru pārstāvju

FOTO: Renārs Koris.

Šodien Rīgā notika Informatīvā diena par Bauskas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projektu, kurā piedalījās vairāk nekā 60 interesentu, kas pārstāv ceļu būvniecības un uzturēšanas, kā arī finanšu un juridisko nozari. Informatīvās dienas laikā Satiksmes ministrijas un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārstāvji iepazīstināja potenciālos privātos partnerus ar Bauskas apvedceļa projekta ietvaru, tā juridiskajiem un finanšu aspektiem.

Pasākuma dalībniekus uzrunāja satiksmes ministrs Atis Švinka, viņš norādīja, ka Latvijas ceļu infrastruktūra ir viņa kā ministra prioritāte, un savienojamība ar citām Eiropas valstīm ar TEN-T ceļu tīkla palīdzību ir prioritāte valsts līmenī. “Ķekavas apvedceļa PPP projekta veiksmīgā realizācija pierādīja, ka PPP modelis ir piemērots lielu valsts autoceļu projektu realizācijai un iedrošināja virzīties ar nākamo projektu – Bauskas apvedceļu,” norādīja ministrs.

Informatīvās dienas dalībniekus uzrunāja arī Eiropas PPP ekspertīzes centra (EPEC), projekta konsultantu Deloitte Latvia un LarkLaw, kā arī Eiropas Investīciju bankas (EIB) pārstāvji.  Dalībnieki arī varēja uzdot jautājumus ekspertiem, kā arī piedalīties diskusijās.

“LVC komandai jau ir pieredze, realizējot Baltijas valstīs pirmo komplicētu PPP projektu ceļu būvniecībā, kas veidots pēc principa – finansē, projektē, būvē un uzturi. Esam gandarīti, ka iegūto pieredzi un ekspertīzi būs iespēja izmantot nākamajā projektā – Bauskas apvedceļa būvniecībā. Šis būs vēl viens solis uz to, lai visa Bauskas šoseja (A7) būtu atbilstoša mūsdienu drošības un mobilitātes prasībām. Bauskas šoseja ir gan triju Baltijas valstu galvenās maģistrāles Via Baltica daļa, gan ietilpst Eiropas TEN-T autoceļu tīklā, kas nozīmē, ka tas ir noslogotākais tranzīta autoceļš Latvijā, kura pārbūve ir vitāli svarīga ekonomikai un mobilitātei,” norādīja LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Šī bija Bauskas apvedceļa PP projekta pirmā Informatīvā diena, plānots, ka šī gada beigās notiks otrā Informatīvā diena, kuras ietvaros potenciālie privātie partneri varēs piedalīties individuālās pārrunās ar publiskā partnera pārstāvjiem. .

Kā zināms, 2024. gadā Ministru kabinets (MK)  izdeva rīkojumu, ar kuru tiek uzsākta Bauskas apvedceļa būvniecības projekta realizācija pēc PPP modeļa. Rīkojums paredz arī sākt zemju atpirkšanu Bauskas un arī Iecavas apvedceļu būvniecības vajadzībām, kā arī nosaka nacionālo interešu objekta statusu abu apvedceļu infrastruktūrai. Atbilstoši MK rīkojumam Iecavas un Bauskas apvedceļu projekts tiek sadalīts divās kārtās, pirmajā kārtā izbūvējot Bauskas apvedceļu, bet otrajā – Iecavas apvedceļu un posmu, kas to savieno ar Ķekavas apvedceļu. Vairāk informācijas par projektu: https://lvceli.lv/celu-tikls/projekti/ppp/bauskas-apvedcels/.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI