Nepārtikas preces šā gada aprīlī tirgotas par 3,6% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, pieaugumam turpinoties jau no pērnā gada vidus. Tajā skaitā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība uzrāda stabilu izaugsmi jau vairāk nekā gada garumā, arī šā gada aprīlī apjomiem pieaugot par 6,7% pret pērno aprīli. Par 12% augusi arī kultūras un atpūtas preču mazumtirdzniecība, bet pieaugums mazumtirdzniecībai pa pastu vai interneta veikalos sasniedza 11,5%. Tikmēr mazumtirdzniecība stendos un tirgos samazinājās par 8,5%. Arī degvielas mazumtirdzniecības apjomi šā gada aprīlī saruka par 4,7% pret pērnā gada aprīli, sasniedzot zemāko līmeni kopš 2023. gada septembra.
Stabilais nepārtikas preču noieta pieaugums liecina par iedzīvotāju pirktspējas palielināšanos, algu pieaugumam turpinot pārsniegt inflāciju. Tomēr tajā pašā laikā pārtikas preču mazumtirdzniecības apjomi turpina samazināties jau gada garumā. Arī šā gada aprīlī apjomi sarukuši par 1% pret pērnā gada aprīli, kas skaidrojams galvenokārt ar joprojām augošajām cenām. Šā gada aprīlī pārtikas, alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu cenas bija par 7,4% augstākas par pērnā gada aprīļa cenām. Iedzīvotāji, visticamāk, spētu arī pirkt dārgāku un vairāk pārtikas, taču, neraugoties uz to, apzinās, ka cenas tirdzniecības vietās ir pārāk augstas un arvien vairāk izvēlas akcijas piedāvājumus un cenšas ieekonomēt, izvēloties pārtikas preces patēriņam.
Šā gada pirmajos četros mēnešos kopā mazumtirdzniecības apjomi auguši par 0,1%, tajā skaitā pārtikas mazumtirdzniecība samazinājusies par 2,9%, nepārtikas preces tirgotas par 2,6% vairāk nekā pērn aprīlī, bet degvielas noiets saruka par 1%.
Eiropas Komisijas apkopotais mazumtirdzniecības sentimenta indekss kopš šā gada janvāra ir samazinājies, uzņēmējiem aptaujās norādot zemus pārdošanas apjomus iepriekšējos mēnešos, kā arī turpmāko trīs mēnešu laikā neparedzot krasus apjomu pieaugumus.
Privātā patēriņa līmenis šā gada ievadā bijis visai zems, tādējādi mazumtirdzniecība augusi tikai nedaudz. Ņemot vērā augsto nenoteiktību, nav iemeslu prognozēt strauju izaugsmi nozarē. Mazumtirdzniecības apjomi šogad varētu pieaugt par 0,5–1% pret 2024. gadu.