“Satiksmes ministrija ir apzinājusi un izprot radušos situāciju. Mēs ar pārvadātājiem un asociāciju esam partneri un risinājums mums jāmeklē sadarbojoties. Vienlaikus, būtiskākais ir paturēt prātā, ka mūsu prioritāte ir iedzīvotāji, sabiedrība, kam tiek sniegts pakalpojums. Nozarei jāveido ilgtspējīgs biznesa modelis, jāvada riski un izmaksas, lai pakalpojumi iedzīvotājiem tiktu nodrošināti un šoferiem izmaksātu konkurētspējīgas algas. Nedrīkst pieļaut, ka dažādu apstākļu dēļ tiek atcelti reisi un cieš cilvēki – netiek pie ārsta, uz darbu un tamlīdzīgi”, uzsver satiksmes ministrs.
Viņš skaidro, ka šī brīža ģeopolitiskajā situācija prioritāte ir cilvēku drošība, kam plānots palielināt finansējumu. Un tas nozīmē, ka citām jomām, tostarp pasažieru pārvadājumiem, rast papildu finansējumu no valsts budžeta līdzekļiem ir liels izaicinājums. Tāpat ir jāņem vērā, ka kopumā valsts pārvaldes izdevumi ir jāsamazina. Nozarei jābūt gudriem un kreatīviem, lai nodrošinātu pakalpojumus iedzīvotājiem, pārskatot esošos reisus, izmaksas utml. Problēmas ir jārisina, veicot izmaiņas, īstenojot uzlabojumus esošajā ietvarā un labojot vēsturiskās kļūdas.
“Uzņēmēju pārstāvošās asociācijas publiskajā telpā stingri uzstāj, ka publiskā sektora izmaksas nedrīkst kāpt. Vienlaikus savu pakalpojumu, kas tiek nodrošināti publisko iepirkumu ietvarā, cenas ceļ. Tāda situācija nedrīkst būt.”, skaidro Švinka.
Tāpat šonedēļ valdība apstiprināja ministrijas izstrādātos grozījumus Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kur viens no pasākumiem iedzīvotāju mobilitātes veicināšanai ir transporta pēc pieprasījuma ieviešana. “Transports pēc pieprasījuma ir solis pareizajā virzienā, kas veicinās savienojamību un iedzīvotāju mobilitāti valsts mazapdzīvotajos reģionos, kā arī dos iespēju efektīvāk izmantot pieejamo finansējumu. Šim mērķim ir rasts papildu finansējums no Eiropas Savienības Sociālā klimata fonda”, komentē Švinka.
Vēl viena joma, ko sakārtos grozījumi likumā, ir braukšanas maksas atvieglojumu kompensēšanas mehānismu komercpārvadātājiem no nākamā gada. Saskaņā ar ministra teikto, satiksmes ministrija piedāvās risinājumu braukšanas maksas atvieglojumu kompensēšanai komercpārvadātājiem arī par pagājušo un šo gadu.