Rīgas pašvaldības un līgumorganizāciju ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju aprūpētāju konkursā šogad piedalījās deviņas komandas – pa vienai no pašvaldības sociālās aprūpes centriem “Gaiļezers”, “Mežciems” un “Stella maris”, kā arī no sešām iestādēm, kurām ir noslēgts līgums ar Rīgas pašvaldību par šo pakalpojumu sniegšanu: SIA “Senior service”, SIA “Senior Baltic”, bet Latvijas Samariešu apvienība un SIA “Aprūpes grupa” katra izvirzīja pat divas komandas.
Konkursa galveno balvu ieguva sociālās aprūpes centra “Stella maris” komanda “Jūras zvaigznes”, 2. vietā ģimenes tipa aprūpes centrs “SenRīga” (Latvijas Samariešu apvienība), 3. vietā sociālās aprūpes centra “Mežciems” komanda “Sirdspodziņas”.
“Stella maris” aprūpētāju komanda uzvarēja arī pirmajās Labklājības departamenta rīkotajās aprūpētāju sacensībās 2019. gadā, toties 2017. gadā starptautiskajās sociālo aprūpētāju sacensībās Igaunijā 18 komandu konkurencē vinnēja uzreiz divās nominācijās - “Labākais komandas darbs” un „Labākā iestāde”,- saņemot ceļojošo kausu.
“Par “Stella maris” var teikt ar vārdiem vispārākajā pakāpē: vismazākais pašvaldības pansionāts, vistālāk no centra un tagad esam vislabākie. Uzvarēt vienu reizi, varbūt tā ir veiksme, bet uzvarēt divas reizes pēc kārtas – likumsakarība,” saka SAC “Stella maris” direktore Ilze Andersone.
“Mēs, dzīvojot mākslīgā intelekta laikmetā, varam iesaistīt tehnoloģijas visplašākajās savas dzīves jomās, taču aizstāt cilvēku empātijā, pieskārienā, cilvēciskā komunikācijā, šķiet, nebūs iespējams. Aprūpētājs ir ikviena aprūpes pakalpojuma stūrakmens. Šādi pasākumi dod iespēju celt aprūpes darbinieku profesionālo un cilvēcisko pašapziņu, noslīpēt prasmes un veicināt komunikāciju nozarē. Darīsim visu, lai aprūpētāju sacensību iniciatīva neiznīkst, bet attīstās un kļūst plašāka,” uzsver Rīgas domes Labklājības departamenta direktore Irēna Kondrāte.
Komandas dalībniekiem un individuālā uzdevuma veicējiem tika vērtēta:
- profesionālā kompetence,
- profesionālās zināšanas,
- darba kvalitāte,
- attieksme pret veicamo darbu un klientu,
- komunikācija un saskarsme,
- spēja strādāt komandā.
Teorētiskajā daļā bija jāatbild uz jautājumiem, kas saistīti ar aprūpētāja ikdienas darbu. Praktiskie uzdevumi ietvēra, piemēram, klienta sagatavošanu ikdienas aktivitātēm: rīta higiēnu, iesēdināšanu riteņkrēslā, novietošanu gultā, pozicionēšanu, darba vides sakārtošanu. Tiesneši vērtēja gan aprūpētāja saskarsmi ar klientu, gan pareizu tehnisko palīglīdzekļu izvēli, gan ergonomijas principu ievērošanu, veicot darba pienākumus. Vērtēja arī komandas darbu – vai pienākumi ir pareizi sadalīti, vai darbinieki uzdevuma pildīšanas laikā netraucē viens otram, vai prot saredzēt problēmu kopumā u.t.t.
Katrai no komandām bija trīs pārbaudījumi: teorētiskā daļa, komandas darbs un individuālais sniegums. Nominācijā “Labākais teorētiskā uzdevuma veicējs” uzvarētāja laurus plūca pansionāta “Mežciems” komanda, par labāko individuālā uzdevuma veicēju atzina pansionāta “Stella Maris” komandu, bet nominācijā “Labākais komandas sniegums” visaugstāk tika novērtēta SIA “Aprūpes grupa” ģimenes tipa mājas “Gobas Apartamenti” komanda.
Konkurss tiek rīkots ar mērķi uzlabot ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu kvalitāti, palielināt aprūpētāju kvalifikāciju un profesijas prestižu sabiedrībā, kā arī paaugstināt darbinieku motivāciju un piederības sajūtu savai profesijai.