Hakatonā jauniešiem būs iespēja iegūt ne tikai vērtīgas zināšanas par uzņēmējdarbību, bet arī radīt pašiem savas unikālās biznesa idejas vai risinājumus problēmsituācijām. Strādājot pie idejas, hakatona laikā viņiem būs iespēja arī konsultēties pie zinošiem mentoriem no dažādām nozarēm, kā arī dzirdēt ekspertu ieteikumus par biznesa plāna veidošanu.
Tāpat hakatona atklāšanā Biznesa augstskola Turība iepazīstinās komandas ar savu jauno iniciatīvu - investīciju ieceri jauniešu biznesa ideju attīstīšanā un realizēšanā.
“Biznesa ideju hakatons ir izcila iespēja skolēniem un studentiem izmēģināt spēkus biznesa problēmu risināšanā un jaunu uzņēmējdarbības ideju radīšanā un prezentēšanā. “Tā ir dinamiska vide, kurā īsā laikā izprast komandas darba nozīmi kopīgu mērķu sasniegšanā, saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti un atbalstu no nozares profesionāļiem un mentoriem, kā arī piedzīvot īstenu konkurences gaisotni. Piedaloties hakatonā, jaunieši kļūst par savu nākotnes biznesa ideju autoriem un tālāk virzītājiem,” uzsver Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne Evija Kļave.
Jaunieši vecumposmā no 16 līdz 25 gadiem var pieteikt savu komandu trīs līdz piecu dalībnieku sastāvā biznesa ideju hakatonam “To be” līdz 2025. gada 12. janvārim, aizpildot pieteikuma anketu mājaslapā www.turiba.lv.
Pēc pieteikuma anketā sniegtās informācijas dalībai hakatonā tiks atlasītas 30 komandas, kuras pasākuma dienā tiks sadalītas divās vecumposmu grupās: 16-18 gadi un 19-25 gadi. Komandām būs dotas 24 stundas, kuru laikā vajadzēs radīt ilgtspējīgu biznesa ideju vai arī risinājumu uzņēmumu dotajām ar ilgtspēju saistītām problēmsituācijām.
Jaunu biznesa ideju dzimšanu un jaunu uzņēmumu radīšanu atbalsta šī hakatona draugi - Biznesa augstskolas Turība ilggadējie sadarbības partneri - loģistikas uzņēmums “Miandum” un poligrāfijas grupas „Mūkusala”.
“Biznesa ideju hakatons - lieliska iespēja aktīviem un drosmīgiem jauniešiem realizēt sapņus par savu biznesu un pārvērst idejas reālā produktā vai pakalpojumā. Dalība hakatonā noteikti būs neatsverama pieredze, lai izprastu, kā funkcionē biznesa vide, kas ir konkurence un kā tajā gūt panākumus gan šodien, gan nākotnē,” pauž loģistikas uzņēmuma SIA “Miandum” valdes loceklis Didzis Mizis.
Savukārt poligrāfijas grupas „Mūkusala” valdes priekšsēdētājs Visvaldis Trokša norāda, ka dalība konkursā ir iespēja pārbaudīt un parādīt savas prasmes, kā arī attīstīt spēju domāt citādi un inovatīvi. “Tā ir lieliska iespēja iegūt jaunus domubiedrus, veidot vērtīgus kontaktus un paplašināt savu redzesloku. Hakatona pieredze var kļūt par pirmo soli ceļā uz veiksmīgu biznesa karjeru!,” atzīst V. Trokša.
Hakatona kopējais balvu fonds ir 4400 eiro, kas tiks sadalīts starp divām vecuma grupām (16-18 gadi un 19-25 gadi). Naudas balvas tiks piešķirtas komandām, kas izcīnījušas pirmās trīs vietas: 1. vietai – 1000 eiro, 2. vietai – 700 eiro un 3. vietai – 500 eiro (summa norādīta pirms nodokļu nomaksas).
Ilgtspējība biznesā ir kļuvusi par vienu no būtiskākajiem aspektiem gan vietējā, gan globālā mērogā, un tā ietekmē uzņēmumu konkurētspēju, reputāciju un ilgtermiņa panākumus. Tāpēc arī šajā hakatonā fokuss ir vērsts uz ilgtspējīgas biznesa idejas radīšanu.
Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane uzsver: “Vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju ir jaunāki par 30 gadiem, un tieši šai paaudzei būs nozīmīga loma attiecībā uz risinājumiem globāliem izaicinājumiem, tostarp klimata pārmaiņām un ilgtspējīgu attīstību. Spēja domāt radoši un inovatīvi ir svarīga, tomēr izšķiroša nozīme ir drosmei īstenot savas idejas. Tāpēc prieks, ka šis hakatons ir vērsts uz uzņēmējdarbības prasmju attīstību, kas sekmēs risinājumu īstenošanu dzīvē un radīs priekšnosacījumus pozitīvām pārmaiņām gan vietējā, gan globālā līmenī.”
Pērn biznesa ideju hakatonā piedalījās gandrīz 100 vidusskolēni un studenti no Rīgas un reģioniem, kurus interesē uzņēmējdarbība un ar to saistītā tematika. Komandas hakatona ietvaros biznesa idejas vai problēmas risinājumus aplūkoja no ilgtspējas un “zaļās domāšanas” skatupunkta.