- Sabiedrība, izmantojot sociālos medijus un plašsaziņas līdzekļus:
- aicināja finansiālās grūtībās nonākušus patērētājus noslēgt juridisku pakalpojumu līgumu par fiziskas personas maksātnespējas procesa ierosināšanu;
- reklāmās radīja maldīgu priekšstatu, ka, noslēdzot pakalpojuma līgumu, personai veiksmīgi tiks pasludināts maksātnespējas process, kaut faktiski tas netika nodrošināts.
- Pēc līguma noslēgšanas Sabiedrība mudināja klientus:
- nesazināties ar kreditoriem un parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem;
- pārtraukt maksājumus par parādsaistībām pret kreditoriem un/vai parādu ārpustiesas pakalpojumu sniedzējiem;
- Sabiedrība noklusēja par ierobežojumiem Maksātnespējas likumā un radīja nepatiesu priekšstatu par iespējām veiksmīgi pabeigt maksātnespējas procesu. Daļa līguma punktu bija neskaidri un/vai netaisnīgi, kā arī ierobežoja klientu tiesības, piemēram, noteica soda naudu par neslavas celšanu, kas uzskatāma par negodīgu komercpraksi.
Pēc izvērtēšanas PTAC:
- Sabiedrībai piemēroja sodu 14 173,84 EUR apmērā;
- pieprasīja nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi un nepieļaut līdzīgus pārkāpumus nākotnē;
- atzina par netaisnīgiem vairākus līguma noteikumus (tādējādi tie ir spēkā neesoši).
Cietušie patērētāji var izmantot PTAC lēmuma informāciju savu individuālo tiesību aizsardzībai.
Sabiedrība šādu praksi īsteno kopš 2021. gada 2. jūnija, tostarp izmantojot citu uzņēmumu starpniecību. Sūdzības par līdzīgām darbībām PTAC turpina saņemt arī šobrīd. PTAC aicina patērētājus:
- Pārbaudiet informāciju par pakalpojuma sniedzēju un atsauksmes – pārliecinieties, ka viņi ir uzticami.
- Pārskatiet, vai mājaslapā ir visa nepieciešamā informācija – nosaukums, reģistrācijas numurs, adrese un kontakti.
- Rūpīgi un lēni izlasiet līguma noteikumus pirms pieņemt lēmumu par līguma noslēgšanu.
Vairāk padomu var atrast šajā video.
Ar lēmumu var iepazīties ŠEIT.