“Kundziņsalas robežšķērsošanas infrastruktūras projekts ir orientēts uz ilgtspējīgiem un cilvēkiem draudzīgiem risinājumiem, akcentējot energoefektivitāti un resursu taupīšanu. Ar šo projektu mēs cenšamies samazināt Rīgas ostas transporta radīto negatīvo ietekmi uz vidi, uzlabot gaisa kvalitāti un sekmēt Eiropas transporta tīkla attīstību, vienlaikus radot labvēlīgus apstākļus uzņēmējdarbībai,” norāda Jeļena Gavrilova.
Kā pirmie teritorijā tiek veikti siltumsūkņiem paredzētie ģeotermālie urbumi, lai nodrošinātu galvenās ēkas energoefektīvu siltumapgādi. Šis ir viens no vairākiem projektā paredzētajiem ilgtspējīgiem energoefektivitātes risinājumiem, kas ļaus jaunajā infrastruktūrā nodrošināt pēc iespējas zemākas nākotnes uzturēšanas izmaksas. Turpmākajos būvniecības posmos plānota pāļu izbūve ēku kompleksa pamatiem un grunts sagatavošana ārējo inženiertīklu un ceļu izbūvei.
Atbilstoši 2023. gada 16. oktobrī noslēgtajam Apvienotajam līgumam, projektēšanu un būvdarbus, kā arī kontroles dienestu funkciju izpildei nepieciešamā tehnoloģiskā aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu, veic personu apvienība “SENSUM, BBA un AE” un paredzamais darbu izpildes termiņš ir 35 mēneši, no kuriem 12 mēneši ir rezervēti projektēšanai. Noslēdzot Apvienoto līgumu, ir sasniegti Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2023. gadam izvirzītie atsaites punkti Nr.181 un Nr.184.
Būvdarbi norit neapbūvētā ostas teritorijā Kundziņsalā. Jaunā infrastruktūra aptvers 5,9 hektāru platību, un tās pabeigšana paredzēta līdz 2026. gada beigām. Projekta realizācijai nepieciešamie līdzekļi ir piesaistīti no Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma piešķirtā granta un valsts budžeta finansējuma, kopējai summai sasniedzot 39 134 316 eiro.
Projekts tiks īstenots, ievērojot augstākos standartus, lai sniegtu būtiskus ieguvumus gan sabiedrībai, gan ekonomikai. Projektēšanas un būvniecības darbi ir vērsti uz videi draudzīgu un izmaksu ziņā efektīvu risinājumu izstrādi un izmantošanu. Paredzēts izmantot tehnoloģijas, kas ļaus samazinātu atkarību no neatjaunojamiem resursiem. Objektā plānots izbūvēt stāvlaukumus kravas un vieglajiem transportlīdzekļiem, kā arī kompleksu ēku kopumu, kurā ietilps galvenā administratīvā ēka, kravu kontroles rentgena iekārtas ēka, kontroles paviljoni un saimniecības ēka. Galvenā ēka, kurā strādās kontroles dienesti, paredzēta ar augstākajām energoefektivitātes prasībām.