Jaunais “Lukstārkalnu ceļš” būs 1,59 km garš. No kopējā ceļa garuma 530 metri tiks būvēti uz vājas nestspējas gruntīm, kur konstatēta kūdra un pārmitrināts augu zemes slānis. Kūdra šajā teritorijā ir plūstoša, aptuveni 1,5 m līdz 5 m biezumā. Lai uzbūvētu atbilstošu konstrukciju un pārvarētu zemas nestspējas gruntis bez atkūdrošanas, minētajā posmā ceļš tiek būvēts uz skujkoku sīkbaļķu klājuma.
“Risinājums stiprināt zemas nestspējas gruntis ar koka klāju tika izmantots jau iepriekšējā gadsimtā, un tagad šī senā metode, pielāgojot jaunajām iespējām, arī mūsdienās ir ieviesta meža autoceļu būvdarbos. Koka kāju izmantošana ļauj būtiski taupīt resursus – nav nepieciešams no karjera vest minerālgrutni, lai konkrēto ceļa posmu atkūdrotu,” skaidro LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Aivis Holkins.
Konstrukcijas risinājumā uz garenvirzienā izvietotiem baļķiem pamīšus tiek klāti sīkbaļķi. Pēc sīkbaļķu klājuma izbūves koka konstrukcija tiks iekūdrota ar objektā iegūto kūdru.
Jaunā meža ceļa būvdarbus plānots pabeigt līdz oktobra beigām. Darbi tika uzsākti šī gada februārī, un no 1.marta līdz 31.augustam tika pārtraukti, lai mazinātu iespējamo ietekmi uz īpaši aizsargājamo mazo ērgli. Jaunais ceļš būs 1,59 km garš, un tas nodrošinās ne vien kokmateriālu transportēšanu, bet arī ērtāku piekļuvi tuvumā esošajām lauksaimnieku nomātajām platībām.