DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
14. oktobrī, 2024
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Latvija pievienojusies OECD valstu Deklarācijai par stingrāku patērētāju aizsardzību digitālās un zaļās pārkārtošanās procesā  

Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Jurģis Miezainis, pārstāvot Latviju OECD Patērētāju politikas komitejas (PPK) ministru sanāksmē Parīzē (Francijā), līdz ar citu kopumā 55 valstu pārstāvjiem pievienojās Deklarācijai par stingrāku patērētāju aizsardzību digitālās un zaļās pārkārtošanās procesā 

“Neraugoties uz acīmredzamajiem ekonomiskajiem ieguvumiem un lielo digitalizācijas potenciālu, tehnoloģiskais progress patērētājiem ne tikai sniedz jaunas iespējas, bet arī rada jaunus izaicinājumus. Līdz ar to pastāv izteikta nepieciešamība pēc visaptverošas patērētāju informēšanas un iedrošināšanas,” sanāksmes laikā uzsvēra J.Miezainis.   

Digitālie tirgi ir devuši patērētājiem daudzas priekšrocības, tostarp vieglu piekļuvi precēm un pakalpojumiem visā pasaulē. Tomēr tie ir arī pakļāvuši patērētājus būtiskam kaitējumam, ko rada maldinoša un krāpnieciska komercprakse, manipulējot ar patērētāju lēmumiem.  

Mūsdienu globālajā laikmetā, īpaši, kad mums kā patērētājiem ir iespēja pasūtīt un iegādāties dažādas preces ne tikai Latvijas tirgū, bet arī sūtot tās no citām valstīm gan Eiropas Savienībā, gan ārpus tās, parādās vairāki izaicinājumi, kā ir iespējams pasargāt patērētāju tiesības, kas, iespējams, iegādājušies nekvalitatīvu vai nedrošu preci.  

Šajā  ministru sanāksmē valstis apmainījās ar viedokļiem un labajām praksēm, kā arī kopīgi tika veikta apņemšanās, lai uzlabotu esošo regulējumu un stiprinātu starptautisko sadarbību.  

Skatoties nākotnē un ilgtspējas virzienā, mums ir jānodrošina, ka visas patērētājiem pieejamās preces ir labojamas, un ka ražotāji savas preces jau sākotnēji ražo tā, lai tās kalpotu ilgāk un būtu kvalitatīvas, tāpēc viena no Deklarācijā pasustajām apņemšanām ir vērsties tieši pie ražotājiem, lai nodrošinātu preču remontējamību un pieeju resursiem. Šis ir īpaši svarīgi arī digitālajā jomā, kas šobrīd strauji attīstās,” noradīja J.Miezainis.  

Deklarācijā uzsvērts, ka patērētāju labklājībai vajadzētu būt uzņēmumu un valdības politikas prioritātei, un atzīts, ka ir vajadzīga pareiza patērētāju politika un tās izpilde, lai risinātu digitālās un zaļās pārkārtošanās problēmas. 

Diskusijā J. Miezainis norādīja, ka ir jāizmanto stingri politikas instrumenti pastāvošo problēmu risināšanā. “Nav iespējams panākt efektīvu rezultātu, ja centīsimies visu aizliegt vai ierobežot. Ir jārada iespējas paplašināt produkta dzīves ciklu un nodrošināt saražoto produktu remontējamības pieejamību. Latvija iestājas par efektīviem, vienkāršiem un skaidriem risinājumiem, kas nerada jaunu administratīvo slogu uzņēmumiem, un ir jāmotivē uzņēmējus ražot drošas un ilgtspējīgas preces, kuras var atkārtoti remontēt visā to dzīves ciklā,” teica Latvijas pārstāvis. 

Plašāka informācija par OECD patērētāju politikas ministru sanāksmes rezultātiem un Deklarācijas teksts publicēts tīmekļa vietnē www.oecd-events.org/consumer-policy-ministerial/en. Lai iegūtu plašāku informāciju par patērētāju politikas darbu OECD, apmeklējiet www.oecd.org/en/topics/policy-issues/consumer-policy. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI