DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
31. oktobrī, 2023
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Brīdinājums patērētājiem par WellMed Club aktivitātēm

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC)  pēdējā laikā saņem arvien vairāk patērētāju sniegtu informāciju par Wellmed Club reklāmas bukletiem, kuros tiek piedāvāti aizdomīga rakstura uztura bagātinātāji, maldinoši piedēvējot tiem ārstnieciskas īpašības. Iedzīvotāju pastkastītēs ievietotajos bukletos sniegtā informācija un tās pasniegšanas veids, tostarp neētiskie un it kā pozitīvie klientu “pieredzes stāsti” jeb atsauksmes liecina, ka galvenā šo produktu mērķauditorija ir sociāli mazaizsargātas personas, piemēram, seniori.

Vēršam uzmanību, ka reklāmās tiek izmantotas neatļautas veselīguma norādes un maldinoši apgalvojumi, ka produkti spēj atjaunot dzirdi, muskuļu veselību, asinis, limfu, cīnās ar urīna nesaturēšanas problēmām, nagu sēnīti, iznīcina vīrusus, baktērijas un sēnītes, kā arī palīdz pie jebkurām locītavu, mugurkaula un kaulu slimībām (artrozes, podagras, radikulīta, osteohondrozes) u.tml.

Lai arī vairāki no šiem produktiem ir reģistrēti Pārtikas un veterinārā dienesta uztura bagātinātāju reģistrā un to tirdzniecība un reklāma Latvijā ir atļauta, tomēr Wellmed Club reklāmas bukletos tiek noklusēta informācija, ka piedāvātie produkti ir uztura bagātinātāji. Daži no tiem pretlikumīgi tiek raksturoti kā zāles vai “veselības preparāti”, kas vēl jo vairāk patērētājiem rada maldinošu priekšstatu par šiem produktiem un to, iespējams, ārstnieciskajām vai profilaktiskajām īpašībām. Turklāt patērētāju uzticību produktiem pastiprina arī reklāmā sniegtā nepatiesā informācija, ka visiem produktiem ir nepieciešamie drošības sertifikāti un to ražošanā tiek ievēroti starptautiskie standarti.

Izplatītajos bukletos tiek reklamētas arī klātienes konsultācijas, kas tiek organizētas dažādās Latvijas pilsētās, tostarp kultūras centros, viesnīcās un bibliotēkās, tomēr mudinām nepazaudēt kritisko domāšanu.

PTAC jau ir uzsācis situācijas izvērtēšanu un vienlaikus aicina patērētājus uzmanīgi un atbildīgi izvērtēt Wellmed Club reklāmas bukletos piedāvāto produktu iegādes nepieciešamību, kā arī uzsver, ka pirms uztura bagātinātāju iegādes vienmēr nepieciešams konsultēties ar ģimenes ārstu par piemērotāko produktu.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI