Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) patērētājiem izstrādājis 12 svarīgus ieteikumus, kas palīdzēs izvairīties no riskiem, izmantojot īstermiņa (koplietošanas)
transportlīdzekļu nomas pakalpojumus.
1. Pārbaudi informāciju par pakalpojuma sniedzēju
Izpēti informāciju uzņēmuma mājaslapā, mobilajā lietotnē un citos uzticamos avotos.
2. Iepazīsties ar līguma noteikumiem
Rūpīgi izlasi līgumu, lejupielādē tā kopiju un pievērs īpašu uzmanību informācijai par maksājumiem, drošības naudu, līgumsodiem, apdrošināšanu un atbildību.
3. Neļauj citiem lietot savu kontu, vadīt transportlīdzekli, jo par visu atbildēsi Tu
Tikai līguma slēdzējs drīkst izmantot transportlīdzekli. Tu būsi atbildīgs par savu personas datu nodošanu citai personai, vari tikt iesaistīts strīdā par izraisītu ceļu satiksmes negadījumu. Tev saskaņā ar līguma noteikumiem var piemērot līgumsodu.
4. Pārbaudi cenu un papildu maksas
Noskaidro, kā veidojas kopējā maksa – vai tajā ir iekļauts laiks, nobrauktie kilometri un citi pakalpojumi.
5. Uzzini par drošības naudu
Pārliecinies, vai jāiemaksā drošības nauda, kā un kad tā tiek atmaksāta un kādos gadījumos pakalpojuma sniedzējs to var paturēt.
6. Pārbaudi apdrošināšanas noteikumus un savu atbildību
Noskaidro, kādi riski ir segti, kāds ir pašrisks un kuros gadījumos zaudējumi būs jāsedz Tev pašam. Atceries - visi zaudējumi, kas tiek pieprasīti, ir jāpierāda.
7. Novērtē transportlīdzekļa stāvokli
Pirms un pēc lietošanas apskati auto, pārbaudi tā tehnisko stāvokli un vizuālos bojājumus, (piemēram, skrāpējumus vai plaisas stiklā u. c.), ja iespējams, fiksē (nofotografē) transportlīdzekli.
8. Pārliecinies, ka esi aplikācijā noslēdzis braucienu
Pārliecinies, ka esi pareizi noslēdzis braucienu aplikācijā, atstājis auto kārtībā un neesi aizmirsis personīgās mantas.
9. Seko līdzi līguma izmaiņām
Regulāri pārbaudi lietotnes un līguma noteikumu atjauninājumus.
10. Aktivizē paziņojumus lietotnē
Atļauj lietotnei sūtīt paziņojumus – tie var būt būtiski, piemēram, ja brauciens nav pareizi pabeigts.
11. Saglabā svarīgu informāciju
Dokumenti, sarakste un ekrānuzņēmumi var būt būtiski, ja rodas strīds ar pakalpojuma sniedzēju.
12. Zini savas tiesības
Strīdu gadījumā vispirms sazinies ar pakalpojuma sniedzēju. Ja vienošanās nav iespējama – vērsies PTAC vai tiesā.
PTAC aicina patērētājus būt informētiem, zinošiem un atbildīgiem, izmantojot koplietošanas transportlīdzekļu nomas pakalpojumus, jo gudrs patērētājs ir drošs patērētājs!