Salīdzinot ar 2022. gada septembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,9 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 37,4 % (apgrozījuma kritumu būtiski ietekmējusi atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 9,3 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,7 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,7 %.
2023. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,5 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,4 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,2 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,6 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 2,3 %).
2023. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 6,2 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2023. g. septembris %, salīdzinot ar |
||
2023. g. augustu (sezonāli koriģēts) |
2022. g. septembri (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
99,9 |
95,9 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,8 |
99,6 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
98,5 |
92,8 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
98,5 |
62,6 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
98,1 |
94,4 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
104,6 |
97,7 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
98,7 |
90,7 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
110,4 |
102,0 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
99,6 |
102,9 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
97,4 |
94,7 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
92,8 |
95,1 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
97,7 |
98,7 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
99,4 |
92,3 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
99,8 |
97,2 |
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.