DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. martā, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,4 %

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2023. gada februārī, salīdzinot ar 2022. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,8 %, autodegvielas - par 2,9 %.

Salīdzinot ar 2022. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 21,0 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 12,6 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 10,8 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 8,8 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,8 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 3,8 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 17,5 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2023. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,3 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 4,1 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,4 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 3,3 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,9 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 5,2 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,9 %).

2023. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 3,8 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2023. g. februāris %,

salīdzinot ar

2023. g. janvāri (sezonāli koriģēts)

2022. g. februāri (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

100,4

102,4

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

101,7

99,2

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

101,3

104,8

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

98,9

91,2

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

103,3

110,8

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

94,8

96,2

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100,7

112,6

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

100,8

105,3

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

100,5

103,1

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

102,2

103,4

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

111,4

121,0

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

95,1

109,2

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

91,1

93,2

autodegvielas mazumtirdzniecība

95,9

102,9

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI