DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
27. maijā, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,9 %

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2022. gada aprīlī, salīdzinot ar 2021. gada aprīli, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 9,5 %, autodegvielas – samazinājās par 3,9 %.

Salīdzinot ar 2021. gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 72,7 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37,4 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 14,1 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,6 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,0 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,4 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 4,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 4,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 13,1 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,9 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,0 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 15,8 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 14,6 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,6 %).

2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,8 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2022. g. aprīlis %,

salīdzinot ar

2022. g. martu (sezonāli koriģēts)

2021. g. aprīli (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

96,0

104,9

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

101,3

103,2

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

95,8

109,5

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

84,2

104,4

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

102,6

107,3

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

96,0

94,0

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

90,0

109,3

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

88,4

137,4

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

102,3

106,9

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

106,0

114,1

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

85,4

172,7

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

106,9

91,9

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

98,5

85,4

autodegvielas mazumtirdzniecība

86,9

96,1

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI