DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
02. februārī, 2022
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības
1
1

VARAM paplašina “attālinātā ierēdņa” pakalpojumu sešos vienotajos klientu apkalpošanas centros

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) paplašina “attālinātais ierēdnis” izmēģinājumprojektu Olaines, Ilūkstes, Višķu, Viļakas, Viesītes un Rubenes vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) – attālinātas, personalizētas konsultācijas organizēšana sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID).

Attālinātai saziņai ir pieejama VID padziļinātā konsultācija fiziskai personai par kapitāla pieaugumu situācijās, kad tiek pārdots vai kā citādi jaunam īpašniekam nodots personīgais nekustamais īpašums.

Šobrīd jau ir pieejama attālināta konsultācija par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) četriem pakalpojumiem: vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu. Iepriekš šāds pakalpojums bija pieejams tikai klātienē, ierodoties VSAA.

Latvijas pašvaldībās ir 128 vienotie klientu apkalpošanas centri, kuros iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un visus pašvaldības pakalpojumus. Līdz 2023. gadam plānots paplašināt teritoriālo VPVKAC pieejamību līdz 592 punktiem. Plānots arī paplašināt VPVKAC pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu.

Ministrs Artūrs Toms Plešs (AP!): “Ministrijas viens no stratēģiskajiem uzdevumiem ir nodrošināt valsts pakalpojumu teritoriālo pieejamību iedzīvotājiem pašvaldībās kā novadu centros, tā arī pagastu līmenī. Tāpat ir jānodrošina iespēja iegūt padziļinātu konsultāciju vai specifiskas situācijas risinājumu tiešā mijiedarbībā ar attiecīgās jomas speciālistu par pakalpojumu atbildīgajā iestādē. Mūsdienu tehnoloģijas to spēj nodrošināt, tādēļ atzinīgi novērtēju šo izmēģinājuma iniciatīvu un tās dalībniekus, sniedzot iespēju iedzīvotājiem saņemt attālinātās konsultācijas vienotajā klientu apkalpošanas centru tīklā, un ceru, ka iedzīvotāji izmantos šīs iespējas. Savukārt citas pašvaldības un valsts iestādes, kas nodrošina visiem iedzīvotājiem aktuālus pakalpojumus, aicinu pievienoties mūsu pilotprojektam!”

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme norāda, ka arvien straujāk par pagātni kļūst cilvēku pulcēšanās VID vestibilos, lai saņemtu sev nepieciešamo pakalpojumu. Jau ilgstoši visu ir iespējams izdarīt elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS) vai zvanot uz konsultatīvo tālruni. “Ierēdnim jābūt vienmēr līdzās arī tad, ja ir pandēmija un nevar tikties klātienē. Tādēļ ļoti novērtējam un attīstām tiešsaistes saziņu, jo tas ir veids, kā būt pieejamiem jebkurā situācijā. Mūsu klientu laiks ir dārgs, tāpēc braukšana uz VID ofisiem un gaidīšana ir tas laiks, kas tiek noņemts pievienotās vērtības radīšanai. Mēs to saprotam un piedāvājam labas alternatīvas. Ir tikai likumsakarīgi, ka tagad attālināto pakalpojumu sniegšanās pakāpeniski tiek iesaistīti arī pašvaldību klientu apkalpošanas centri,” tā I. Jaunzeme.

COVID-19 seku mazināšanai klientu klātienes apkalpošanā izstrādāts nākotnes redzējums, kas ietvertu iespēju klientu apkalpošanu nodrošināt centralizēti VPVKAC tīklā, ieviešot jaunu pakalpojumu – attālinātu, personificētu iestādes speciālista konsultāciju jeb “attālinātā ierēdņa” konsultācija. Jaunais pakalpojums ietver publisko pakalpojumu, konsultāciju un lietotāju atbalsta sniegšanu attālinātās klātbūtnes veidā.

Valsts pārvaldes pakalpojumi, t.sk. konsultācijas kļūst pieejamas pilnībā attālināti. Vairs nav jādodas klātienē uz iestāžu klientu centriem pilsētās, saruna ar iestādes speciālistu notiek videoformātā. Tādā veidā būtiski samazināts administratīvais slogs iedzīvotājiem un uzņēmējiem, kā arī būtiski paātrināts kompetentu konsultāciju saņemšanas iespējas no iestādēm arī reģionos, tādējādi sekmējot uzņēmējdarbības attīstību.

Publisko pakalpojumu, konsultāciju un lietotāju atbalsta sniegšana attālinātās klātbūtnes veidā ietver vienu vai vairākas saziņas epizodes starp fiziskām personām, kas ir iesaistītas pakalpojumu sniegšanā (pakalpojuma sniedzējs) vai saņemšanā (pakalpojuma saņēmējs).

Ministrija pilnveido valsts pārvaldes pakalpojumu nodrošināšanas atbalsta sistēmu, radot priekšnosacījumus, lai iedzīvotājs valsts pārvaldes pakalpojumus attālināti var saņemt tik pat ērti cik klātienē. Pakalpojumu saņemšana primāri norit elektroniski, izmantojot e-pakalpojumus, vai klātienē – speciālisti vienotajos klientu apkalpošanas centros iedzīvotājam sniedz konsultācijas un palīdz pieteikt e-pakalpojumus elektroniski. Tostarp, var saņemt sadarbspējīgu vakcinācijas, testēšanas vai pārslimošanas sertifikātu. Vienoto centru adreses un darba laiki pieejami: https://www.varam.gov.lv/lv/vpvkac

Vienoto klientu apkalpošanas centru speciālisti palīdzēs pirmajos soļos e-pakalpojumu pasaulē, parādīs, kā izmantot portālu Latvija.lv un tajā pieejamos e-pakalpojumus un e-adresi, kā izmantot drošu elektronisko parakstu, un sniegs konsultācijas par citām iespējām e-vidē.

Pašvaldības un iestādes, kas vēlas piedalīties pilotprojektā, aicinām vērsties VARAM.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU