DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
16. decembrī, 2021
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Atbalsta viesabonēšans vairumtirdzniecības tarifu samazinājumu

Pastāvīgo pārstāvju komiteja Eiropas Savienībā 15. decembrī atbalstījusi grozījumus Viesabonēšanas regulā, kas paredz viesabonēšanas tarifu samazinājumu. Izmaiņas nodrošinās mobilo sakaru operatoru darbības ilgtspējību, sniedzot viesabonēšanas pakalpojumus un vienlaikus radot iespēju saglabāt zemas cenas galalietotājiem sniegtajiem pakalpojumiem iekšzemē.

Galalietotājiem arī turpmāk viesabonējot tiks nodrošināti pakalpojumi bez jebkādām papildmaksām. Izmantojot “viesabonē kā mājās” priekšrocības, pastāvīgi pieaug pakalpojumu patēriņš viesabonēšanā, it īpaši datu pakalpojumu patēriņš. Šāds vairumtirdzniecības tarifu samazinājums nodrošinās mobilo sakaru operatoru darbības ilgtspējību, sniedzot viesabonēšanas pakalpojumus un vienlaikus radot iespēju saglabāt zemas cenas galalietotājiem sniegtajiem pakalpojumiem iekšzemē.

Viesabonēšanas vairumtirdzniecības tarifi tiek piemēroti mobilo sakaru operatoru savstarpējos norēķinos. Maksimālā vairumtirdzniecības cena par vienu sarunas minūti nepārsniegs 2,2 centus, savukārt no 2025. gada tā būs 1,9 centi, savukārt maksimālā maksa par vienu īsziņu būs 0,4 centi un no 2025. gada - 0,3 centi.

Datu pakalpojumiem regula paredz pakāpenisku vairumtirdzniecības cenas samazinājumu – sākotnēji uz 2 eiro par GB, no 2023.gada  1,8 eiro, no 2024. gada 1,55 eiro, no 2025. gada 1,3 eiro, no 2026.gada 1,1 eiro, sasniedzot 1 eiro par GB 2027. gada 1. janvārī. Šīs cenas saglabāsies nemainīgas līdz 2032. gada 30. jūnijam.

Šobrīd maksimālā vairumtirdzniecības maksa par vienu sarunas minūti ir  3,2 centi, par īsziņu – 1 cents, bet datu pakalpojumiem 3 eiro par 1 GB un tās ir spēkā līdz 2022. gada 30. jūnijam.

Regulas grozījumi arī uzliek pienākumu mobilo sakaru komersantiem nodrošināt pakalpojumus viesabonējot tādā pašā kvalitātē kā komersanta paša tīklā un izglītot galalietotājus par apstākļiem un situācijām, kad zemāka kvalitāte viesabonējot ir objektīvi pamatota. Šāda norma ieviesta, lai novērstu situācijas, kad apzināti tiek slēgti starpoperatoru līgumi par zemākas kvalitātes pakalpojumiem viesabonentiem. Bez tam, mobilo sakaru komersantiem būs jānodrošina visu veidu bezmaksas piekļuve ārkārtas dienestu pakalpojumiem ne tikai zvanot, bet arī nosūtot reāllaika teksta ziņojumus, kurus saziņai izmanto lietotāji ar invaliditāti.

Regulas nosacījumi attiecas uz viesabonēšanu Eiropas Ekonomiskajā zonā. Vēl par panākto kompromisu balsos Eiropas Parlaments no savas puses.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU