DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
28. aprīlī, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,2 %

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2021. gada martā, salīdzinot ar 2020. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,6 %, autodegvielas – palielinājās par 4,9 %.

Salīdzinot ar 2020. gada martu, kurš bija pirmais mēnesis, kad bija novērojama COVID-19 ietekme uz mazumtirdzniecību, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 41,7 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 41,2 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 37,4 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 16,4 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 12,0 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,5 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,6 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT020m.

2021. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 6,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 16,1 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,7 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 36,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 26,3 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 25,2 %).

2021. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 20,3 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2021. g. marts %,

salīdzinot ar

2021. g. februāri (sezonāli koriģēts)

2020. g. martu (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

106,9

103,2

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

101,8

102,1

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

116,1

103,6

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

119,9

98,4

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

105,8

141,2

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

107,3

137,4

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

125,2

95,2

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

136,1

115,9

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

108,2

88,0

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

114,5

101,6

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

126,3

83,6

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

107,0

93,5

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

115,0

141,7

autodegvielas mazumtirdzniecība

98,3

104,9

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI