DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. maijā, 2020
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Kultūrpolitika
1
1

Covid-19 krīzes laikā lielāko valsts atbalstu saņēmuši ziņu, informatīvi analītiskie raidījumi

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izsludinātajos konkursos par sabiedriski nozīmīga satura veidošanu Covid-19 krīzes laikā komerciālajos TV un radio lielāko atbalstu saņēmuši ziņu un informatīvi analītiskie raidījumi, kā arī to veidotāji, - satura radītāji. 

Kā liecina NEPLP aprēķini, kas veikti pēc līgumu noslēgšanas ar konkursos uzvarējušajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, 700 000 eiro saņēmuši  skatītāju un klausītāju vidū lielu popularitāti iemantojušu ziņu un informatīvi analītisku, pētniecisku raidījumu veidotāji.

“Valsts atbalsts ļāva  nodrošināt šo raidījumu darbības turpināšanu Covid – 19 krīzes smagākajā brīdī, kad daudzi iedzīvotāji bija spiesti pavadīt mājās un objektīvas, operatīvas un daudzpusīgas informācijas nodrošināšana ir īpaši svarīga,” uzsver NEPLP loceklis Jānis Eglītis. 

Gandrīz 85% jeb 846 tūkstoši no miljons eiro piešķirtā valsts atbalsta novirzīti vairāk nekā divsimt satura radītāju, - žurnālistu, moderatoru, redaktoru un producentu algu izmaksai laikā, kad mediju reklāmas ienākumi samazinājās pat par 70% un bija nopietnas bažas par masveida žurnālistu atlaišanu komercmedijos. Jāuzsver, ka konkursos elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem kā obligātu prasību padome izvirzīja pilnu valsts sociālā apdrošināšanas iemaksu nomaksu, tādējādi stiprinot darbinieku sociālās garantijas, kuras medijos līdz šim bijušas nepietiekamas.   

Ņemot vērā sabiedriskā pasūtījuma mērķus, kas ir ne tikai informēt par aktuālo pandēmijas laikā, bet arī izglītot un izklaidēt, 300 000 eiro sadalīti kultūras, aktīva dzīvesveida, sporta un izklaides raidījumu veidošanai TV un radio. Tāpat atbalstu saņēma mazākumtautību auditorijai veltīti raidījumi. “Pandēmijas laikā ir ļoti svarīgi dot iespēju cilvēkiem lietot arī izklaides, sporta un kultūras saturu. Esam snieguši būtisku atbalstu arī šāda veida saturam, jo viens no svarīgākajiem Latvijas informatīvās telpas aizsardzības jautājumiem ir tieši mediju daudzveidības nodrošināšana,” saka NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Kopumā četros konkursos sabiedriskā pasūtījuma finansējums piešķirts 21 radio un TV programmai.

“Ir ļoti svarīgi, ka valdības piešķirtais 1 miljons eiro Covid-19 krīzes pārvarēšanai palīdz saglabāt mediju un vietējā satura daudzveidību, tādējādi stiprinot arī valsts informatīvo telpu,” norāda NEPLP locekle Ieva Kalderauska.

 Lielāko finansējuma daļu saņēma skatītāju vidū populārākā komerciālā programma, TV3, kas ar valsts atbalstu turpina “TV3 ziņu”, raidījumu “900 sekundes”, “Bez Tabu” un pētnieciskā raidījuma “Nekā personīga” veidošanu. Vienlaikus ievērojamu atbalstu saņēmušas arī Latvijā populārākās radio grupas, - “Skonto”, “SWH”, kā arī reģionālās televīzijas un radio stacijas.

Medijs/grupa

 

EUR

%

ALL Media grupa

 

291881,45

29,2

 

TV3

255565,63

25,6

 

Star FM

36315,82

3,6

Skonto grupa

 

100838,2

10,1

 

Radio Skonto

73974,72

7,4

 

Skonto Vidzeme

26863,48

2,7

radio SWH

 

120850,5

12,1

Re:TV

 

117289,55

11,7

 

Vidzemes TV

58480,47

5,8

 

Valmieras TV

58809,08

5,9

TV Latvija (TV24)

 

108298,09

10,8

Radio Tev

 

56774,79

5,7

4.VARA

(Sportacentrs)

45000,00

4,5

Latgales TV

 

32459,55

3,2

 

Dautkom

18235,68

1,8

 

Latgales reģionālā  TV

14223,87

1,4

EHR grupa

 

30818,3

3,1

 

Super FM

19619,3

2,0

 

Krievu hītu radio

11199,00

1,1

Divu krastu radio

 

28813,69

2,9

 

Divu krastu radio

22762,69

2,3

 

Ef-Ei

6051,00

0,6

Kurzemes radio

 

23160,08

2,3

MIX FM grupa

 

21964,78

2,2

 

RNR LTD (Mix Fm)

10798,99

1,1

 

Baltcom radio

11165,79

1,1

Zemgales TV

 

11188,82

1,1

Kurzemes TV

 

10662,2

1,1

Kopā

 

1000000,00

100,0

Kopumā uz NEPLP finansējumu pretendēja vairāk nekā 70 radio un TV raidījumu par   1,8 miljoniem eiro  .

Vērtējot pretendentus, tika ņemta vēra konkrētā medija reklāmas ienākumu kritums, sasniedzamā auditorija un mērķauditorija, pieredze radot sabiedriski nozīmīgu saturu un pieteikuma kvalitāte un detalizācija.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI