Izglītības un zinātnes ministrijas prioritāte ir konsekventa pedagogu darba samaksas pieauguma nodrošināšana, kas sekmīgi noris pēdējo gadu laikā kopš jaunā pedagogu darba samaksas modeļa ieviešanas.
“Patlaban turpinās pašvaldību izglītības iestāžu tīkla sakārtošana, kas veicina valsts finanšu līdzekļu efektīvāku izlietojumu. Kopā ar pašvaldībām, sadarbības partneriem mēs turpinām reformu īstenošanu, kas vērstas uz izglītības kvalitātes celšanu un skolotāja profesijas pievilcības paaugstināšanu. Viens no būtiskiem aspektiem, lai motivētu jaunos pedagogus ienākt skolās, ir darba samaksa. Esmu gandarīta, ka esam panākuši vienotu izpratni par pārmaiņu nepieciešamību un vajadzību palielināt pedagogu atalgojumu,” uzsver izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska.
Algu paaugstināšanai 2019.gadā papildu paredzētais finansējums ir 7 658 482 eiro, savukārt 2020.gadā un turpmākajos gados nepieciešamais finansējums ir 22 973 631 eiro.
Izglītības un zinātnes ministrija turpina īstenot valsts nozīmes reformas, lai sekmētu izglītības kvalitāti, nodrošinot līdzvērtīgas iespējas izglītības ieguvei visiem, neatkarīgi no dzīvesvietas, padarītu efektīvākus skolu infrastruktūras un cilvēkkapitāla resursus, kā arī nodrošinātu pedagogu darba atalgojuma pieaugumu.
Lai īstenotu pedagogu darba samaksas pieauguma grafikā noteikto pedagogu zemāko mēneša darba algas likmi, pedagogu darba samaksas sistēmas pilnveide turpināsies, veicot normatīvo aktu izmaiņas saistībā ar pedagogu darba samaksas sistēmu un mērķdotācijas sadales kārtību pašvaldībām.
Pedagogu darba samaksas pieauguma grafiks valdībā tika apstiprināts 2018.gada 15.janvārī. Tas paredz turpmāko piecu gadu laikā pakāpeniski palielināt pedagogu atalgojumu, līdz 2022.gada 1.septembrim sasniedzot 900 eiro par zemāko darba algas likmi. Grafiks paredz palielināt pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes vispārējā izglītībā, pirmsskolā, profesionālajā izglītībā, interešu izglītībā, kā arī augstskolās un koledžās. Vienlaikus finanšu līdzekļi pedagogu darba samaksas pieauguma nodrošināšanai tiek rasti no trīs avotiem - sakārtojot izglītības iestāžu tīklu, efektivizējot izglītības procesu, kā arī piešķirot papildu finansējumu no pašvaldību un valsts budžeta, ievērojot solidaritātes un vienlīdzības principu.
Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumos Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”” pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē.