DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
30. maijā, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 7 %

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2019. gada aprīlī, salīdzinot ar 2018. gada aprīli, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 7,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 6,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,1 %, autodegvielas – par 4,9 %.

Salīdzinot ar 2018. gada aprīli, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,6 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,1 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 13,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2019. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,1 %. Autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,6 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,7 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,3 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,3 %), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2 %).

2019. gada aprīlī salīdzinājumā ar martu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,2 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2019. g. aprīlis %,

salīdzinot ar

2019. g.

martu (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. aprīli

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

100.9

107.0

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

103.1

106.7

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

99.7

107.2

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

96.8

125.6

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

92.7

101.5

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

100.9

113.0

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100.5

113.6

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

106.3

104.9

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

97.6

96.6

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā

99.4

108.4

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

101.5

103.1

mazumtirdzniecībā stendos un tirgos

96.8

107.0

mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos

103.0

117.1

autodegvielas mazumtirdzniecība

100.6

104.9

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI