Salīdzinot ar 2018. gada aprīli, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,6 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,1 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 13,6%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2019. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,1 %. Autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,6 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,7 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,3 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,3 %), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2 %).
2019. gada aprīlī salīdzinājumā ar martu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,2 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2019. g. aprīlis %, salīdzinot ar |
||
2019. g. martu (sezonāli izlīdzināts) |
2018. g. aprīli (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
100.9 |
107.0 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
103.1 |
106.7 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā |
99.7 |
107.2 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
96.8 |
125.6 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
92.7 |
101.5 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
100.9 |
113.0 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
100.5 |
113.6 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
106.3 |
104.9 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
97.6 |
96.6 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā |
99.4 |
108.4 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
101.5 |
103.1 |
mazumtirdzniecībā stendos un tirgos |
96.8 |
107.0 |
mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos |
103.0 |
117.1 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
100.6 |
104.9 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.