Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere: “Lai gan nākotnes valsts pārvaldes vēstnese UNA darbu Uzņēmumu reģistrā ir uzsākusi pavisam nesen - 13. jūnijā, esam paplašinājuši tās saziņas kanālus, un no šodienas UNA ir sastopama arī Uzņēmumu reģistra Facebook kontā. Tas ļaus vēl vairāk paplašināt UNAs klientu loku, efektivizēt iestādes darbu un paātrināt klientu apkalpošanu. Arī šajā vietnē saziņa ar UNU būs iespējama visu diennakti.”
“Izstrādāto produktu esam pielāgojuši cilvēku paradumam - arvien vairāk saziņai izmantot sociālos tīklus. UNA intensīvi mācīsies no komunikācijas ar klientiem, un nākotnē varēsim paplašināt ne tikai saziņas kanālus, bet arī tās kompetences jomas,” norāda virtuālā asistenta izstrādātājs, valodu tehnoloģiju uzņēmuma Tilde valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs.
UNA ir pirmais Latvijas valsts pārvaldes virtuālais asistents un viens no pirmajiem Eiropā. Līdz šim tas bija pieejams Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē. Kopš darbības uzsākšanas š.g. 13. jūnijā UNA sniegusi atbildes jau uz vairāk nekā 14 000 klientu jautājumu.
2017. gadā Uzņēmumu reģistra darbinieki ir atbildējuši uz vairāk nekā 67 000 klientu zvanu un 10 000 e-pastu. Savukārt iestādes tīmekļu vietnes lietotāju skaits mēnesī bija virs 10 000. Tā kā biežāk uzdotie jautājumi ir bijuši par dokumentu aizpildīšanu, iesniegšanu un dokumentu virzību, tad lielākā daļa no šiem klientiem varēs saņemt UNAs atbalstu.
Kā darbojas UNA?
Atverot Uzņēmumu reģistra tīmekļvietni vai Facebook Messenger parādās logs, kurā UNAI var rakstiski uzdot interesējošo jautājumu par uzņēmumu reģistrāciju, likvidāciju vai dokumentu virzību.
Ja UNA nespēs sniegt atbildi uz uzdoto jautājumu:
- UNAi is savs e-pasts, kas ļauj turpināt sarunu ar Uzņēmumu reģistra darbinieku;
- klientam būs iespēja izvēlēties sarunu ar reālu darbinieku.