DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
03. septembrī, 2008
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Finanses

"Carat" apstrīd Latvijas 90. gadadienas svinību ietvaros rīkotā atklātā konkursa rezultātus par mediju izvietošanu

Publicēts pirms 16 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Šodien mediju aģentūra Carat iesniegusi sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB), apstrīdot Aizsardzības ministrijas rīkotā konkursa par LR proklamēšanas 90. gadadienas svinību audio un video rullīšu izvietošanu medijos, rezultātus.
Iesniegtajā sūdzībā Carat lūdz izvērtēt vairākus aspektus, kas konkursa pretendentu izvērtēšanas procedūrā, pēc Aģentūras domām, ir pārkāpti. Carat apstrīd žūrijas sastāva kompetenci, norāda uz atšķirīgo pieeju iesniegto piedāvājumu izvērtēšanā, kā arī uzsver, ka par uzvarētāju pasludinātajai Aģentūrai, kuras piedāvājums bijis visdārgākais, nav pieeja oficiālajiem mediju datiem. Nozarē tas vērtējams kā būtisks kvalitātes trūkums.

„Analizējot lēmuma pieņemšanas procedūru, esmu secinājusi, ka žūrija nav ievērojusi konsekvenci, lai piedāvājumi tiktu izvērtēti vienlīdzīgi. Kas vienai Aģentūrai ir piedots, citai novērtēts par būtisku pārkāpumu, lai no tālākās dalības konkursā Aģentūra tiktu izslēgta. Rodas sajūta, ka žūrijas komisijai nav bijuši skaidri vērtēšanas kritēriji un lēmuma pieņemšanas pamatojums.
            Šī svārsība rosina domāt, vai žūrijas sastāvs ir bijis pietiekami kompetents, lai pieņemtu lēmumu par mediju izvietošanu. Manuprāt, komisijā bija jābūt konsultantam, kuram ir padziļinātas zināšanas par reklāmas izvietošanu medijos,” atzīmē Baiba Liepiņa, mediju aģentūras Carat valdes locekle.
Šobrīd Aizsardzības ministrija par konkursa uzvarētāju izvēlējusies Aģentūru, kuras piedāvātā cena ir bijusi visdārgākā. Turklāt Carat uzskata, ka uzvarētāja profesionālā kvalifikācija neatbilst konkursa nolikuma prasībām. Turpina B. Liepiņa:
„Ikviens šīs industrijas profesionālis atzīs, ka nolikumā iekļautā prasība pārzināt auditoriju, nozīmē mediju auditorijas datu pirkšanu no Latvijā vienīgā atzītās TV un radio mediju pētījumu aptauju rezultātu datu pētniecības uzņēmuma "TNS Latvia". Uzvarētājs ar šiem datiem nekad nav strādājis un legāli tos nav iegādājies ne šogad, ne arī iepriekš. Tātad uzvarētājs, iespējams, piedāvājumu sagatavojis, neizmantojot mediju auditoriju datus. Ja tas apstiprināsies, uzskatu, ka, no profesionalitātes viedokļa raugoties, tas ir ļoti būtisks trūkums, lai Aģentūras iesniegto piedāvājumu atzītu par kvalitatīvāko.
Tātad sanāk, ka šobrīd Aizsardzības ministrija ir gatava ne tikai izvēlēties dārgāko piedāvājumu (lai gan noteiktās prasības, uzskatu, var īstenot par mazākiem budžeta līdzekļiem), bet ir arī gatava šo pienākumu uzticēt Aģentūrai, kuras profesionalitāti mediju auditoriju pārzināšanas jomā nozares eksperti apstrīd! Manuprāt, naudas taupīšanas gadā tā būtu ārkārtīgi nepopulāra un – nepamatota izvēle!”

Carat apstrīd, vai pretendentu vērtēšana bijusi vienlīdzīga
Jāatgādina, ka  žūrija mediju aģentūru Carat no turpmākās dalības konkursā izslēdza viena iemesla dēļ: klientu atsauksmēm Aģentūra norādīja klientu portfeli un – to kontaktus rekomendāciju saņemšanai, bet neiesniedza pašas rekomendācijas.
Carat norāda, ka atbilstoši nolikuma prasībām Aģentūra bija iesniegusi apliecinājumu, kurā tika norādīti gan Aģentūras lielākie klienti, gan pakalpojumu nosaukumi un sasniegtais GRP/ ekspozīciju skaits, gan arī jau minētās klientu kontaktpersonas un tālruņi. Ņemot vērā, ka Iepirkuma komisija nav apšaubījusi Carat iesniegtā apliecinājuma patiesumu, Aģentūra uzskata, ka konkursa iepirkuma komisijai bija iespējas pārliecināties par pretendenta pieredzi un kvalifikāciju, līdz ar to Aģentūra IUB lūgusi izvērtēt, cik pamatots bijis Aizsardzības ministrijas lēmums Carat no tālākās dalības konkursā izslēgt.
B. Liepiņa uzskata, ka vienlīdzības princips piedāvājumu izvērtēšanā šajā reizē acīmredzot nav ievērots:
„Protokolā ir redzams, ka žūrija vienam pretendentam kāda dokumenta trūkumu ir uzskatījusi par formalitāti, turpretī Carat gadījumā nepilnīgas rekomendācijas kļūst izšķirošas! Man nav saprotama šī dažādā pieeja, turklāt, uzskatu, arī Carat gadījumā neprecizitāte bija formāla un faktiski bija runa par vēlēšanos piezvanīt un – atsauksmes saņemt.”

Informācijai par konkursu
Aizsardzības ministrijas izsludinātajā atklātajā konkursā par „Latvijas Republikas proklamēšanas 90. gadadienas svinību vizuālās atpazīstamības video un audio komponenšu izvietošanu audiovizuālajos medijos un interneta vidē” piedāvājumus iesniedza trīs pretendenti: mediju aģentūra Carat, SIA „Trendmark” un SIA „Communications Expert”.
Aizsardzības ministrija, neskatoties uz to, ka konkursa galvenais vērtēšanas kritērijs bijis saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, iecerējusi slēgt līgumu par summu, kas trīs aģentūru konkurencē bijusi vislielākā, sasniedzot 82 536,16 LVL. Divu pretendentu (mediju aģentūras Carat un SIA „Trendmark”) piedāvātie risinājumi bija divas reizes lētāki.
Konkursa nolikuma galvenais kritērijs bija saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena un darba uzdevumā ietvertais kontaktu skaits ar auditoriju veidoja 80% no vērtējuma. 

Par mediju aģentūru Carat
Mediju aģentūra Carat ir starptautisks mediju aģentūras zīmols, kas Latvijā strādā jau kopš 1997. gada. Aģentūras profesionalitāti un pieredzi apliecina ilggadējie klienti. Daudzi no tiem ir savas nozares līderi un pazīstami gan Latvijā, gan arī starptautiskajā tirgū: Ferrero, PHILIPS, Aldaris, Renault, Beiersdorf, General Motors u.c.

Informāciju sniedza:
Baiba Liepiņa, mediju aģentūras Carat valdes locekle

Sīkākai informācijai:
Tālrunis: 6 7358921
Mobilais tālrunis:  2 6127730

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI