Kad nepieciešama medicīniskā palīdzība, vispirms ir jāsazinās ar ģimenes ārstu vai ārstniecības iestādi telefoniski vai elektroniski. Uz ārstniecības iestādi vai pie ģimenes ārsta bez iepriekšēja pieraksta doties nedrīkst, arī tad, ja ir ģimenes ārsta nosūtījums pie speciālista.
FOTO: Zane Bitere, LETA
No pirmdienas, 20. aprīļa, stingri kontrolējot pacientu plūsmu, daļēji atjaunos plānveida veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
Pirmdien, 20. aprīlī, paplašināsies plānveida veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība, kas tiks nodrošināta, stingri ievērojot piesardzības pasākumus.
To paredz grozījumi veselības ministres Ilzes Viņķeles 2020. gada 25. marta rīkojumā Nr. 59 “Par veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas ierobežošanu ārkārtējās situācijas laikā”.
Tas nozīmē – sākot ar 20. aprīli, ārstniecības iestādes atsāks sniegt šādus plānveida veselības aprūpes pakalpojumus:
Tāpat kā līdz šim tiks nodrošināta:
Daļa plānveida veselības aprūpes pakalpojumu joprojām nebūs pieejami ne valsts, ne privātajās ārstniecības iestādēs. Taču Veselības ministrija regulāri kopā ar citām atbildīgajām iestādēm vērtē noteiktos veselības aprūpes pakalpojumu ierobežojumus, ņemot vērā epidemioloģisko situāciju.
Veselības ministrija uzsver – sniedzot ambulatoros pakalpojumus, ārstniecības iestādēm ir jāievēro vairāki piesardzības pasākumi:
Ārstniecības iestādēm būs uzdots arī iespēju robežās sākumā nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu tiem, kuriem iepriekš pieraksts tika atcelts ārkārtējās situācijas dēļ.
Iespēju robežās konsultācijas tiks sniegtas attālināti, informē Veselības ministrija.
Kad nepieciešama medicīniskā palīdzība, vispirms ir jāsazinās ar ģimenes ārstu vai ārstniecības iestādi telefoniski vai elektroniski. Uz ārstniecības iestādi vai pie ģimenes ārsta bez iepriekšēja pieraksta doties nedrīkst, arī tad, ja ir ģimenes ārsta nosūtījums pie speciālista.
Jebkurā gadījumā pacienti tiek aicināti kopā ar ģimenes ārstu vai ārstējošo ārstu izvērtēt, kurus veselības aprūpes pakalpojumus šobrīd var neveikt. Īpaši būtiski tas ir personām, kuras ir vecākas par 60 gadiem, un personām ar novājinātu imunitāti, jo slimības Covid-19 sekas var būt smagas.
Arī tad, ja veselības stāvoklis saasinās, nepieciešams vispirms sazināties ar savu ģimenes vai ārstējošo ārstu, lai lemtu par turpmāko rīcību.
Ja nav pieejams ģimenes ārsts, konsultēties par savu veselības stāvokli un nepieciešamajiem veselības aprūpes pakalpojumiem var, zvanot arī uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001, kurš darbojas visu diennakti.
Precīzāku informāciju par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem var saņemt, zvanot uz Nacionālā veselības dienesta bezmaksas tālruni 80001234 (darba laiks P–C: 8.30–17.00; Pk: 8.30–15.00).
Informāciju var meklēt interneta vietnē www.rindapiearsta.lv.
Savukārt gadījumos, ja ārstniecības personas vai ārstniecības iestādes nesniedz minētos pakalpojumus, jāvēršas ar sūdzību Veselības inspekcijā. Sūdzības var iesniegt elektroniski, sūtot e-pasta vēstuli (vi@vi.gov.lv) vai sazinoties telefoniski (67507993).