SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
03. aprīlī, 2020
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Stājas spēkā
TĒMA: Veselība
5
5

Krīzes noteikumi skar arī skaistumkopšanas un tetovēšanas salonus

Stājas spēkā 03.04.2020.

FOTO: Freepik

Lai ierobežotu koronavīrusa slimības Covid-19 izplatību, papildu higiēnas un drošības prasības tiek noteiktas arī skaistumkopšanas speciālistiem. Piemēram, līdz ārkārtējās situācijas beigām ir noteikts pienākums dokumentēt un glabāt katra klienta personas datus, lai saslimšanas gadījumā būtu iespējams izsekot inficēšanās ķēdei.

25. martā valdības rīkojums Nr. 103 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” tika papildināts ar 4.22.2 punktu, nosakot, ka sociālās distancēšanās pasākumi jānodrošina tetovēšanas, pīrsinga un skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem. Šodien, 3. aprīlī, stājas spēkā Veselības ministrijas rīkojums Nr. 70 “Par pasākumiem tetovēšanas, pīrsinga un skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem sociālās distancēšanās nodrošināšanai”, kurā plašāk izklāstīti noteikumi, kas obligāti jāievēro šīs nozares pārstāvjiem.

Rīkojums ir obligāts visiem skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem, arī:

  • frizieriem;
  • manikīra un pedikīra speciālistiem;
  • sejas un ķermeņa kosmētisko pakalpojumu sniedzējiem;
  • vizāžistiem un grimētājiem;
  • tetovēšanas, mikropigmentācijas un pīrsinga pakalpojumu sniedzējiem.

Lai ierobežotu koronavīrusa slimības Covid-19 izplatību, skaistumkopšanas speciālistiem ir aizliegts sniegt pakalpojumu, ja pakalpojuma sniedzējs atbilst kādai no personu grupām, kam ir noteikts pienākums ievērot pašizolāciju vai mājas karantīnu, vai pakalpojuma sniedzējam ir elpceļu infekcijas pazīmes.

Organizējot savu darbu un klientu plūsmu, skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem ir obligāti jāievēro šādas prasības:

  • klientus apkalpot tikai pēc pieraksta, nepieļaujot ilgstošu (vairāk par 15 min) klienta uzturēšanos uzgaidāmajā telpā vai vietā;
  • nesniegt pakalpojumu klientiem mājas apstākļos vai izbraucot pie klienta;
  • darba vietas iekārtot tā, lai divu metru attālumā neatrastos cita darba vieta, kā arī klientu uzgaidāmā vieta. Ja šo nosacījumu nevar ievērot, tad vienlaikus var apkalpot tikai tik daudz klientu, lai tiktu ievērots minētais distancēšanās attālums.

Pienākums saglabāt klienta kontaktinformāciju

Tāpat šajā ārkārtējā situācijā skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem ir obligāts pienākums pirms pieraksta veikšanas informēt klientu, ka būs nepieciešams saglabāt viņa kontaktinformāciju. Tas jādara tādēļ, lai inficēšanās gadījumā būtu iespējams izsekot slimības izplatības ķēdei.

Pirms pakalpojuma sniegšanas ir jānoskaidro un jādokumentē:

  • klienta vārds, uzvārds un tālrunis;
  • vai klients atbilst kādai no personu grupām, kam ir noteikts pienākums ievērot pašizolāciju vai mājas karantīnu;
  • vai klientam nav elpceļu infekcijas pazīmju.

Dokumentēto informāciju ir pienākums uzglabāt līdz Latvijā izsludinātās ārkārtējās situācijas beigām.

Ja klients atsakās sniegt iepriekš minēto informāciju vai klientam ir novērojamas elpceļu infekcijas pazīmes vai ir noteikts pienākums ievērot pašizolāciju vai mājas karantīnu, pakalpojums jāatsaka.

Papildu drošības un higiēnas pasākumi

Katrā ziņā, ja pakalpojums ir ilgāks par 15 min un pašam pakalpojuma sniedzējam ir hroniska slimība (piemēram, cukura diabēts, hroniska plaušu slimība, sirds un asinsvadu saslimšana) vai pakalpojuma sniedzējs ir vecumā virs 60 gadiem, jāizvērtē pakalpojuma sniegšanas lietderība.

Rīkojums paredz, ka skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējs:

  • nodrošina visu nepieciešamo roku higiēnas ievērošanai gan sev, gan klientiem (silts ūdens, šķidrās ziepes, vienreizējās lietošanas roku susināšanas līdzekļi, roku dezinfekcijas līdzekļi, kas satur ne mazāk kā 70% spirta);
  • rokas mazgā un dezinficē arī tad, ja pakalpojuma laikā tika lietoti gumijas cimdi;
  • bieži vēdina telpas vai nodrošina labu mehānisko ventilāciju;
  • regulāri veic biežāk lietoto virsmu (piemēram, durvju rokturu, krānu, virsmu tualetēs, galdu virsmu, krēslu roku balstu, viedierīču) un telpu dezinfekciju, izmantojot 70% etanolu saturošu šķīdumu vai 50–70% izopropanolu saturošu šķīdumu, vai 0,5% nātrija hipohlorīta šķīdumu, kā arī citus dezinfekcijas līdzekļus, kas ir efektīvi pret apvalkotajiem vīrusiem;
  • pakalpojumu sniegšanas telpā vai vietā (arī klientu tualetēs) izvieto skaidri salasāmu informāciju par roku higiēnu un divu metru distances ievērošanu.

Pakalpojumu sniedzējiem rekomendējams pakalpojumu sniegšanas laikā lietot medicīnisko masku ar CE marķējumu, kura tiek mainīta ne retāk kā pēc divām stundām.

Pakalpojumu sniedzēji tiek aicināti sekot līdzi aktualitātēm un rekomendācijām Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē https://arkartassituacija.gov.lv.

***

MK rīkojuma Nr. 103 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” aktuālā versija un citi ar Covid-19 saistītie valdības pieņemtie normatīvie akti ir pieejami vietnes likumi.lv sadaļā “Covid-19”. Visus aktuālos normatīvos aktus oficiālais izdevējs “Latvijas Vēstnesis” publicē nekavējoties pēc to saņemšanas.

Labs saturs
5
Pievienot komentāru

LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU