Jaunās normas mērķis ir noteikt autopārvadājumu kontroles rezultātā iegūtās informācijas elektronisko apriti.
FOTO: Ieva Lūka, LETA
Autopārvadājumu kontroli Latvijā nodrošina vairāki dienesti – pašvaldību dienesti, pārvadātāju kontroles dienesti, Valsts robežsardze, Valsts ieņēmumu dienests un Valsts policija. Šāda kārtība ir ievesta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība".
Veicot autopārvadājumu kontroli, autopārvadājumu kontrolējošā institūcija atbilstoši savai kompetencei sagatavo:
Problēmu radīja tas, ka autopārvadājumu kontrolē iesaistītās institūcijas noteiktos pārbaudes protokolus un kontroles aktus sagatavo un apstrādā manuāli, kas no kontroles efektivitātes viedokļa šo procesu padara par kavējošu, kā arī ierobežotās iespējas iegūt operatīvos datus par citu resoros veiktajām kontrolēm šos uzdevumus kontroles institūcijām padara par grūti realizējamiem. Tāpēc jauno likuma grozījumu pamatmērķis ir noteikt autopārvadājumu kontroles rezultātā iegūtās informācijas elektronisku apriti.
Lai nodrošinātu normatīvo aktu prasībām atbilstošu un efektīvu autopārvadājumu kontroles veikšanu, nodrošinātu operatīvu, tostarp vēsturiskās un citu resoru veiktās kontroles rezultātu, informācijas apriti, kā arī mazinātu administratīvo slogu, no šodienas likums nosaka pienākumu kontroles institūcijām kontroles rezultātā iegūto informāciju papildus apstrādāt elektroniski valsts informācijas sistēmā. Jāvērš uzmanība, ka Valsts policija jau ir izstrādājusi un testa režīmā ieviesusi elektronisku Autopārvadājumu kontroles uzskaites sistēmu, kura ir valsts informācijas sistēmas – IeM Informācijas centra integrētās iekšlietu informācijas sistēmas – apakšsistēma.
Likumā ir ieviests arī jauns termins – "intermodālais pārvadājums". Šādam pārvadājumam jāatbilst vienam no nosacījumiem: