Labdien! Saskaņā ar Ministru kabineta 2012.gada 10.jūlija noteikumu Nr.494 „Noteikumi par valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbināto darba izpildes novērtēšanu” 51.punktu, ja ikgadējā novērtēšanā nodarbinātā novērtējums ir "neapmierinoši", trīs līdz sešu mēnešu laikā tiek veikta atkārtota novērtēšana. Ja atkārtotajā novērtēšanā vērtējums ir "neapmierinoši", pieņem lēmumu par nodarbinātā neatbilstību amatam. Esmu ierēdnis un esmu saņēmusi atkārtoti novērtējumu "neapmierinoši" pēc trīs mēnešiem veiktajā atkārtotajā novērtēšanā, kas ir par iemeslu manai atlaišanai no darba. Vēlējos noskaidrot, vai šādā gadījumā man pienākas Darba likumā noteiktais atlaišanas pabalsts?
Ar Jūsu jautājumu vērsāmies Finanšu ministrijā un saņēmām šādu skaidrojumu.
Uz ierēdni kā amatpersonu neattiecas Darba likumā noteiktās normas attiecībā uz atlaišanas pabalstu, jo ierēdņa darba samaksu, atvaļinājumus, sociālās garantijas, tai skaitā atlaišanas pabalstu, regulē Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums.
Tā 17.pants “Atlaišanas vai atvaļināšanas pabalsts” nosaka gadījumus, kad amatpersonām (darbiniekiem), izņemot karavīrus, ar kurām tiek izbeigtas amata (dienesta, darba) attiecības, tiek izmaksāts atlaišanas pabalsts. Tādējādi ierēdnim atlaišanas pabalstu izmaksā šādos konkrētos gadījumos:
1) sakarā ar institūcijas vai amata likvidāciju;
2) amatpersonu skaita samazināšanu;
3) amatam noteiktajām prasībām neatbilstošu veselības stāvokli (ieskaitot pārejošu darbnespēju);
4) gadījumā, kad tiek atjaunota amatā amatpersona, kura iepriekš veica attiecīgos amata pienākumus.
Tā kā jautājumā minētais nav saistīts ar iepriekšminētajiem gadījumiem, tad iestādei nav tiesību ierēdnim izmaksāt atlaišanas pabalstu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!