Labdien! Pieteicos jogas retrītam, kā priekšapmaksu (rēķins no SIA) samaksāju 50% no summas. Diemžēl trīs nedēļas pirms pasākuma sapratu, ka netikšu, un uzrakstīju organizatoram e-pasta vēstuli. Man tika sniegta atbilde, ka naudu atskaitīs kontā. Man tika pārskaitīta tikai puse no summas, ko iemaksāju, ar komentāru, ka tāda ir prakse. Nevienā brīdī, ne reklāmā, ne soc. medijos, ne sarakstē šī informācija netika sniegta. Vai tas ir patērētāju tiesību pārkāpums vai varbūt krāpnieciskas darbības?
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu komersantam ir pienākums sniegt patērētājam skaidru, patiesu un pilnīgu informāciju par pakalpojumu, tostarp atteikšanās un atmaksas kārtību. Ja minētā informācija nav sniegta pirms līguma noslēgšanas vai maksājuma veikšanas, to var uzskatīt par maldinošu komercpraksi, kas ir aizliegta.
Turklāt, ja patērētājs atsakās no pakalpojuma pirms tā sniegšanas, komersantam ir pienākums atmaksāt samaksāto summu, izņemot gadījumus, kad līgumā ir skaidri paredzēta daļēja vai pilnīga priekšapmaksas ieturēšana. Šādi nosacījumi jānorāda skaidri un saprotami, un tie nedrīkst būt netaisnīgi pret patērētāju.
Plašāka informācija par atteikuma tiesībām pieejama Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) tīmekļvietnē.
Ja reklāmā, rēķinā vai saziņā nav bijis informācijas, ka daļa no priekšapmaksas netiek atmaksāta, komersanta rīcība var tikt uzskatīta par patērētāju tiesību pārkāpumu. Tādā gadījumā patērētājam ir tiesības vērsties PTAC ar iesniegumu, pievienojot rēķinu, saraksti e-pastā un citus pierādījumus.
Ja komersants apzināti sniedz nepatiesu informāciju vai maldina patērētāju ar nolūku gūt labumu, minēto rīcību var kvalificēt arī kā krāpniecisku, taču tas ir tiesībsargājošo iestāžu kompetencē.
PTAC kontaktinformācija pieejama šeit.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!