Bērna tēvs bērnu nav redzējis divus gadus, pagaidām viņam ir apturētas aizgādības tiesības. Esmu bērna aizbildnis, ļauju tikties ar bērnu savā klātbūtnē. Tēvs aizbildinās un atsakās braukt uz mūsu diezgan tālo dzīvesvietu. Viņš raksta bāriņtiesai melīgus ziņojumus. Mani argumenti, ka es ļauju tikties ar bērnu viņam pazīstamā vidē, bāriņtiesai nepatīk, tā liek man ar bērnu braukt tikties bāriņtiesas izvirzītas personas klātbūtnē bērnam svešā vidē. Bērns ierāvās sevī, bija neaktīvs un kluss, kaut parasti ir ļoti aktīvs, skaļš un jautrs. Pēc pirmās tikšanās ar tēvu bērns miegā sauca mani, tā, it kā viņu ņemtu nost. Man ar bērnu ir ļoti tuvas attiecības, un es zinu, ko bērns vēlas, aizstāvu bērna intereses un jūtas. Kāpēc bāriņtiesa izdabā tēva iegribām? Vai bāriņtiesa rīkojas pareizi, ja neinteresējas par bērna jūtām? Kā organizēt bērna tikšanos ar tēvu pēc iespējas saudzīgākā veidā, lai neradītu psiholoģisku traumu?
Nezinot konkrētās lietas apstākļus un bāriņtiesas argumentus, nav iespējams pilnvērtīgi komentēt konkrēto situāciju, tomēr aizbildnim ir tiesības iesniegt rakstisku iesniegumu bāriņtiesai, norādot bērna emocionālo reakciju, un lūgt pārskatīt tikšanās kārtību, lai organizētu tikšanos atbilstoši bērna interesēm.
Ja vecākam ir pārtrauktas aizgādības tiesības, tad viņam saglabājas tiesības un pienākums komunicēt ar bērnu. Šeit gan jāpiebilst, ka saskarsmes tiesības varētu būt ierobežotas vai to īstenošana paredzēta noteiktā kārtībā, piemēram, kādas citas personas, tostarp bāriņtiesas vai atbalsta centra pārstāvja, klātbūtnē.
Gadījumos, kad bērnam ar vecāku ilgstoši nav bijis kontakts vai nav izveidojušās savstarpējas attiecības, saskarsmi ieteicams organizēt pakāpeniski – sākot ar īsām, strukturētām tikšanās reizēm bērnam drošā un pazīstamā vidē, iepriekš otram vecākam vai aizbildnim arī bērnam izstāstot par plānoto notikumu viņa vecumam atbilstošā valodā un atbalstot bērnu saskarsmei. Šāda pieeja palīdz bērnam emocionāli pielāgoties un uzsākt attiecību veidošanu. Tāpat var būt lietderīgi, ja iesaistītie pieaugušie – gan vecāks, gan aizbildnis – piedalās apmācībā vai konsultācijā par bērna attīstības vajadzībām un emocionālo labklājību, lai labāk izprastu bērna intereses un saskarsmes būtību.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!