Labdien! Vai pastāv ierobežojumi ar ārzemju kompāniju produktiem piedalīties valsts iepirkumos, ja attiecīgās ārzemju kompānijas šobrīd turpina eksportēt medicīnas preces uz Krieviju? Piemēram, valsts publiskajā iepirkumā vietējais SIA piedāvā tāda Eiropas Savienības ražotāja medicīnas preces, kurš pēc 2022. gada 24. februāra turpina darbu Krievijā. Vai publiskā iepirkuma izsludinātājam ir tiesības pretendentiem lūgt informēt par preču ražotāja darbību Krievijā? Vai sadarbība ar Krieviju drīkst būt par iemeslu pretendentu ar šādiem produktiem izslēgt no konkursa?
Pretendenta izslēgšanas nosacījumi ir noteikti Publisko iepirkumu likuma 42. pantā.
Izslēgt pretendentu no turpmākās dalības iepirkumā pasūtītājam ir pienākums, ja pretendents pārkāpj nacionālās vai starptautiskās sankcijas.
Pienākums ievērot Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma (Sankciju likuma) saistošās sankcijas, tāpat kā aizliegums noteiktos gadījumos sadarboties ar sankcionētajiem subjektiem izriet no Sankciju likuma 2., 5., 6., 7., 8. un 9. panta un attiecas uz jebkuru personu – gan pasūtītāju Publisko iepirkumu likuma izpratnē, gan finansējuma saņēmēju, kas piemēro Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”.
Sankcijas obligāti jāpārbauda 11.¹ pantā noteiktajā kārtībā.
Pārbaudi par piemērotajām sankcijām veic visiem iepirkumiem (t. sk. Publisko iepirkumu likuma 9. un 10. pantam) un iepirkumu procedūrām, kā arī publiskās un privātās partnerības procedūrām, kuru veikšanai piemēro:
Tādējādi, ja komersants, kurš turpina veikt saimniecisko darbību ar Krievijas Federāciju, nepārkāpj noteiktos ierobežojumus un Sankciju likumu, tad pasūtītājam nav pamata to izslēgt no dalības publiskajā iepirkumā.
Attiecībā uz publiskā iepirkuma izsludinātāja tiesībām pretendentiem lūgt informēt par preču ražotāja darbību Krievijā paskaidrojams, ka jebkuras informācijas iegūšana saistībā ar pretendentu un tā saimniecisko darbību ir jānosaka iepirkuma dokumentos un tai jābūt saistītai ar pretendenta kvalifikāciju vai pierādījumiem par pretendenta spēju izpildīt līguma nosacījumus. Informācijas iegūšana pati par sevi, proti, vai pretendents sadarbojas ar Krievijas Federācijas komersantiem, ja tas nepārkāpj spēkā esošos tiesību aktus, nav pamatota.
Plašāka informācija par sankciju pārbaudi pieejama IUB tīmekļvietnē.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!