Labdien! Mājas apsaimniekotājs (dzīvokļu īpašnieku kooperatīvā sabiedrība) paziņoja, ka atsakās no mājas (daudzdzīvokļu padomju laika ēka) pārvaldīšanas un apsaimniekošanas, un rakstiski informēja: “Lūdzu organizēt, kam nodot mājas dokumentus līdz ... datumam (termiņš ir divi mēneši).” Vai apsaimniekotājs var vienpersoniski atteikties no savām saistībām? Vai šādā gadījumā esošajam apsaimniekotājam nav jāpiedāvā citi apsaimniekošanas uzņēmumi, kas varētu pārņemt saistības? Vai ir likums, kas šādu situāciju reglamentē? Kādas ir tālākās darbības, kuras jāveic dzīvokļu īpašniekiem?
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 11. pants noteic, kādas ziņas un nosacījumi ir norādāmi pārvaldīšanas līgumā, tai skaitā pārvaldīšanas līguma grozīšanas un izbeigšanas kārtība. Tātad pārvaldnieka tiesības atteikties no mājas pārvaldīšanas un nosacījumi ir noteikti pārvaldīšanas līgumā, kas noslēgts starp dzīvojamās mājas īpašnieku un pārvaldnieku.
Daudzdzīvokļu namu pārvaldīšanā pastāv brīvais tirgus – mājas īpašnieki var izvēlēties jebkuru nama pārvaldnieku.
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 5. pants noteic, ka dzīvojamās mājas pārvaldīšanas nodrošināšana (tostarp ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistīto lēmumu pieņemšana, darījumu slēgšana) ir dzīvojamās mājas īpašnieka pienākums.
Lai izvēlētos jaunu pārvaldnieku, dzīvokļu īpašniekiem par to jālemj Dzīvokļa īpašuma likuma noteiktajā kārtībā, t. i., sasaucot kopsapulci, aptaujas veidā vai citādi savstarpēji vienojoties. Lai vienotos par pārvaldnieku, jāsavāc 50% plus viena balss.
Vairāk par pārvaldnieka maiņu varat lasīt LV portāla publikācijā “Kad un kā mājai mainīt pārvaldnieku”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!