Labdien! Namu pārvalde ir informēta, ka mans dzīvoklis nav apdzīvots. Maksāju tikai par elektrības un gāzes pieslēgumu, televīzijas un interneta nav. Kāpēc man par sadzīves atkritumu izvešanu jāmaksā 11,48 eiro un par lielgabarīta atkritumiem 1,45 eiro? Gada laikā es samaksāju vairākus simtus eiro par to, ko neizmantoju. Vai tas atbilst labas pārvaldības principiem? Vai namu pārvaldes darbiniekus var saukt pie atbildības? Ko man darīt šādas klajas nekaunības gadījumā?
Daudzdzīvokļu mājas pēc to pārvaldīšanas veida var iedalīt divās grupās. Pirmās ir ēkas, kurās dzīvokļu īpašnieki nav pārņēmuši pārvaldīšanas tiesības un nav noslēgts pārvaldīšanas līgums. Šajā gadījumā valsts dzīvojamās mājas valdītājs vai pašvaldība veic visas Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas likumā ietvertās, obligāti veicamās pārvaldīšanas darbības. Kārtību, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu, nosaka Ministru kabineta (MK) noteikumi Nr. 1013.
Otra grupa ir daudzdzīvokļu ēkas, kurās dzīvokļu īpašnieki ir pārņēmuši mājas pārvaldīšanas tiesības, ir noslēgts pārvaldīšanas līgums un mājas saimnieki paši lemj par saņemto pakalpojumu norēķinu kārtību, ievērojot MK noteikumus Nr. 524 “Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem”.
Ja dzīvojamās mājas dzīvokļa īpašnieki nav pārņēmuši pārvaldīšanas tiesības, tad viņiem jāņem vērā MK noteikumu Nr. 1013 17. punkts, kurā ir noteikta maksas aprēķina kārtība par pakalpojumiem, kuri nav mērāmi vai kuru patēriņa noteikšanai nav uzstādīti skaitītāji.
Sadzīves atkritumu apsaimniekošanu un asenizācijas pakalpojumus aprēķina šādi:
Ja dzīvokļu īpašnieki ir pārņēmuši mājas pārvaldīšanas tiesības, tad viņiem jāievēro noteikumi Nr. 524, kuros paredzēta kārtība, kādā tiek noteikta, aprēķināta un uzskaitīta katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamā daļa par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem. Tātad ēkas dzīvokļu īpašnieku kopība, ievērojot Dzīvokļa īpašuma likumā noteikto kārtību, nosaka veidu, kā norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem.
MK noteikumu Nr. 524 4. pantā noteikts, ka maksājamās daļas noteikšanai par sadzīves atkritumu izvešanu, kā arī asenizāciju dzīvojamās mājas īpašnieki var izmantot šādus aprēķinu kritērijus:
Dzīvokļa īpašnieki ar balsu vairākumu izvēlas vienu no četriem veidiem, kā norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem.
Vairāk par šo tēmu varat lasīt LV portāla publikācijā “Kā dzīvokļu īpašnieki maksā par pakalpojumiem, kuri nav mērāmi”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!