Labdien! Publiskajā telpā tiek minēti termini “publisks/nepublisks ceļu satiksmes objekts” un “publiska/nepubliska ceļu satiksmes būve”. Vai tie ir no jauna radīti termini? Vai arī likumdošana tos nosaka? Vai likumdošana nosaka atšķirības “publisko” un “nepublisko” ceļu satiksmes objektu izbūvē un uzturēšanā?
Atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 1. panta trešajam punktam ceļš ir jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas). Ceļa kompleksā ietilpst ceļš, mākslīgās būves (tilti, satiksmes pārvadi, tuneļi, caurtekas, ūdens novadīšanas ietaises, atbalsta sienas un citas būves), ceļu inženierbūves (pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas un paviljoni, bremzēšanas un paātrinājuma joslas, transportlīdzekļu stāvvietas, atpūtas laukumi, velosipēdu ceļi un ietves, ceļu sakaru un apgaismojuma līnijas, elektrotransporta kontakttīkli un citas inženierbūves), satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi (ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi un citi tehniskie līdzekļi).
Līdz ar to ceļš ir būve.
Minētā likuma 3. pants nosaka autoceļu iedalījumu pēc to nozīmes:
Attiecīgi katram ceļam ir noteikts tā īpašnieks.
Minētā likuma 4. pants nosaka:
Tādējādi publiskie autoceļi ir tādi autoceļi, par kuriem ir tiesīga pārvietoties jebkura persona, ņemot vērā ceļu satiksmē noteiktos ierobežojumus. Savukārt privātie ceļi ir tādi, kas atrodas komersantu vai fizisko personu īpašumā, kur pārvietošanās tiesības un kārtību nosaka attiecīgā ceļa īpašnieks.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!