Labdien! 22.08.2023. ceļoju uz Grieķiju un apdrošināšanas kompānijā XX iegādājos apdrošināšanas polisi, kurā bija iekļauti arī nelaimes gadījumi. Diemžēl polisi un līgumu nesaņēmu e-pastā uzreiz pēc apmaksas, kā arī turpmākajās dienās. Polisi pēc pieprasījuma saņēmu e-pastā tikai 25.08.2023., bet līgumu ne. Nelaimes gadījums notika 23.08.2023., par ko informēju XX apdrošināšanas kompāniju un nosūtīju pirmos nelaimes gadījuma dokumentus. Sakarā ar šo nelaimes gadījumu, atgriežoties Latvijā, uzreiz vērsos medicīnas iestādē, kur man konstatēja smagu pleca kaulu lūzumu un nozīmēja operāciju. Līdz šai dienai apdrošināšanas kompānijai XX esmu nosūtījusi visus dokumentus, kas saistīti ar nelaimes gadījumu. Tā kā man netika atsūtīts apdrošināšanas līgums, tikai polise, apdrošināšanas kompānija XX 12.09.2023. mani telefoniski informēja, ka līgumā nelaimes gadījums skaitās nāve vai invaliditāte. Kompānija atsakās segt izdevumus saistībā ar nelaimes gadījumu. Ja man būtu iespēja iepazīties ar polisi un līgumu pirms ceļojuma, noteikti atteiktos no šīs kompānijas apdrošināšanas pakalpojumiem. Ir pamats domāt –, lai nebūtu jāatlīdzina apdrošināšanas izdevumi sakarā ar nelaimes gadījumu (par kuru mani telefoniski brīdināja, lai iepazīstos ar apdrošināšanas līgumu par nelaimes gadījumiem, kuru vēl joprojām neesmu saņēmusi), apdrošināšanas kompānija apzināti man nesūtīja līgumu, kā arī viņiem bija iespēja to mainīt un nodarboties ar krāpniecību, lai neizmaksātu apdrošināšanas prēmiju. Pamatojoties uz iepriekš minēto, pieprasu, lai kompānija segtu visus izdevumus un aprēķinātu apdrošināšanas prēmiju par nelaimes gadījumu!
Apdrošinātājiem saskaņā ar Apdrošināšanas līguma likumu un Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likumu ir pienākums sniegt klientam pietiekamu un skaidri saprotamu informāciju par līguma noteikumiem. Veidi var būt dažādi:
Pēc vispārīgā situācijas apraksta Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) nevar sniegt konkrētāku situācijas izvērtējumu pēc būtības. Taču LAA darbojas ombuds, kurš izskata apdrošināšanas sabiedrību klientu, fizisku personu sūdzības par atlīdzību izmaksām vai apdrošināšanas izplatīšanas pakalpojumiem. Tādēļ, ja jautājuma iesniedzējai šķiet, ka apdrošinātājs nav izpildījis kādu no saviem pienākumiem, viņai ir tiesības iesniegt sūdzību LAA ombudam, kur tā tiktu izskatīta pēc būtības.
Jāpiebilst, ka sūdzības par ceļojumu apdrošināšanu ombuda statistikā pēdējos trijos gados ieņem trešo vietu aiz Kasko un īpašuma apdrošināšanas. 2022. gadā no 35 sūdzībām sešas bija par ceļojumu apdrošināšanu, 2021. gadā – trīs no 32, bet 2020. gadā – piecas no 26.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!