E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 30434
Lasīšanai: 4 minūtes
TĒMA: Finanses
1
1

Jāsniedz sūdzība apdrošināšanas nozares ombudam

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
11. septembrī, 2023
Sanita

Labdien! 22.08.2023. ceļoju uz Grieķiju un apdrošināšanas kompānijā XX iegādājos apdrošināšanas polisi, kurā bija iekļauti arī nelaimes gadījumi. Diemžēl polisi un līgumu nesaņēmu e-pastā uzreiz pēc apmaksas, kā arī turpmākajās dienās. Polisi pēc pieprasījuma saņēmu e-pastā tikai 25.08.2023., bet līgumu ne. Nelaimes gadījums notika 23.08.2023., par ko informēju XX apdrošināšanas kompāniju un nosūtīju pirmos nelaimes gadījuma dokumentus. Sakarā ar šo nelaimes gadījumu, atgriežoties Latvijā, uzreiz vērsos medicīnas iestādē, kur man konstatēja smagu pleca kaulu lūzumu un nozīmēja operāciju. Līdz šai dienai  apdrošināšanas kompānijai XX esmu nosūtījusi visus dokumentus, kas saistīti ar nelaimes gadījumu. Tā kā man netika atsūtīts apdrošināšanas līgums, tikai polise, apdrošināšanas kompānija XX 12.09.2023. mani telefoniski informēja, ka līgumā nelaimes gadījums skaitās nāve vai invaliditāte. Kompānija atsakās segt izdevumus saistībā ar nelaimes gadījumu. Ja man būtu iespēja iepazīties ar polisi un līgumu pirms ceļojuma, noteikti atteiktos no  šīs kompānijas apdrošināšanas pakalpojumiem. Ir pamats domāt –, lai nebūtu jāatlīdzina apdrošināšanas izdevumi sakarā ar nelaimes gadījumu (par kuru mani telefoniski brīdināja, lai iepazīstos ar apdrošināšanas līgumu par nelaimes gadījumiem, kuru vēl joprojām neesmu saņēmusi), apdrošināšanas kompānija apzināti man nesūtīja līgumu, kā arī viņiem bija iespēja to mainīt un nodarboties ar krāpniecību, lai neizmaksātu apdrošināšanas prēmiju. Pamatojoties uz iepriekš minēto, pieprasu, lai kompānija segtu visus izdevumus un aprēķinātu apdrošināšanas prēmiju par nelaimes gadījumu! 

A
atbild:
12. septembrī, 2023

Apdrošinātājiem saskaņā ar Apdrošināšanas līguma likumu un Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likumu ir pienākums sniegt klientam pietiekamu un skaidri saprotamu informāciju par līguma noteikumiem. Veidi var būt dažādi:

  • Apdrošināšanas līguma likuma 12. panta pirmā daļa paredz –, ja apdrošināšanas līgumu noslēdz, izmantojot distances saziņas līdzekli, apdrošinātājs pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas paziņo apdrošinājuma ņēmējam apdrošināšanas līguma noteikumus rakstveidā vai ar cita apdrošinājuma ņēmējam pieejama pastāvīga informācijas nesēja starpniecību.
  • Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likums, kas attiecināms arī uz apdrošinātāju kā vienu no apdrošināšanas izplatītājiem, sākot no 33. panta, paredz, kāda informācija apdrošinātājam ir jāsniedz pirms līguma noslēgšanas, kā arī to, kādā veidā informācija ir jāsniedz. Viens no informācijas sniegšanas veidiem ir informācijas sniegšana tīmekļvietnē. Konkrētajā gadījumā redzams, ka apdrošinātāja mājaslapā ir pieejami apdrošināšanas noteikumi, savukārt pirms tiem ir apraksti par pieejamajiem komplektiem.

Pēc vispārīgā situācijas apraksta Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) nevar sniegt konkrētāku situācijas izvērtējumu pēc būtības. Taču LAA darbojas ombuds, kurš izskata apdrošināšanas sabiedrību klientu, fizisku personu sūdzības par atlīdzību izmaksām vai apdrošināšanas izplatīšanas pakalpojumiem. Tādēļ, ja jautājuma iesniedzējai šķiet, ka apdrošinātājs nav izpildījis kādu no saviem pienākumiem, viņai ir tiesības iesniegt sūdzību LAA ombudam, kur tā tiktu izskatīta pēc būtības.

Jāpiebilst, ka sūdzības par ceļojumu apdrošināšanu ombuda statistikā pēdējos trijos gados ieņem trešo vietu aiz Kasko un īpašuma apdrošināšanas. 2022. gadā no 35 sūdzībām sešas bija par ceļojumu apdrošināšanu, 2021. gadā – trīs no 32, bet 2020. gadā – piecas no 26.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 112 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas