Nopirkām trimeri zāles pļaušanai, pēc dažām stundām sāka vibrēt, un degviela izlietojās tik, cik vecajam trimerim vispār divās dienās. Vai es varu prasīt, lai man apmaina preci (ar piemaksu) pret dārgāku un, cerams, labāku?
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. panta 4. punktu patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja: patērētājam pārdota nedroša vai līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai sniegts nedrošs vai līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums, digitālais saturs vai digitālais pakalpojums;
Likuma 28. panta 1., 2. un 5. daļa nosaka:
(1) Patērētājs, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no šādām darbībām:
1) novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem;
2) apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
3) attiecīgi samazina preces cenu;
4) atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.
(2) Vispirms patērētājs ir tiesīgs izvēlēties, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi.
(5) Patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs samērīgi samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu, ja:
1) pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs saprātīgā termiņā nav novērsis preces neatbilstību līguma noteikumiem vai nav preci apmainījis pret līguma noteikumiem atbilstošu, nav ievērojis šā panta devīto un vienpadsmito daļu vai atteicies to darīt;
2) neraugoties uz pārdevēja centieniem, preču atbilstība joprojām nav nodrošināta;
3) neatbilstība ir tik nozīmīga, ka tā attaisno tūlītēju cenas samazinājumu vai līguma atcelšanu;
4) pārdevējs ir paziņojis vai no apstākļiem ir skaidri redzams, ka pārdevējs nenovērsīs preču neatbilstību vai nenodrošinās to apmaiņu saprātīgā termiņā vai neradot būtiskas neērtības patērētājam.
Tādējādi sākumā pārdevējam ir pienākums novērst konkrētās preces trūkumu. Ja tas neizdodas vai ir finansiāli nesamērīgi, tad pārdevējs var aizstāt preci ar identisku (vai vienojoties ar pircēju) citu preci, kura atbilst līguma nosacījumiem. Šajā stadijā prasīt apmainīt preci pret identisku vai dārgāku jūs varat vienīgi tad, ja iegādāto preci neizdodas salabot, vai arī situācijā, kad pārdevējs tam piekrīt.
Par preču atbilstību līguma nosacījumiem varat konsultēties arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!